Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Rękodzielnictwo > Wyroby z papieru > Jak zrobić pamiętnik?
Jak zrobić pamiętnik?

Jak zrobić pamiętnik?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (283 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Pamiętnik pozwala nam uwiecznić najważniejsze chwile w naszym życiu. Możemy opisać w nim wszystko czego dusza zapragnie- od miłosnych rozterek po osobiste problemy i rozważania. Aby założyć pamiętnik nie trzeba od razu kupować drogich zeszytów- pamiętnik możemy zrobić sami. Poniżej znajdziesz kilka cennych wskazówek.
Rzeczy, których potrzebujesz:
igła, nitka, papier A4, zszywacz, papier kolorowy, klej, tektura, plastikowa okładka na zeszyt, kredki, flamastry
1
pamiętnik, zszywanie
Pamiętnik możesz zrobić własnoręcznie sczepiając określoną liczbę kartek w całość. Wybierz tyle kartek, ile Ci potrzeba. Najbardziej poręcznym formatem będzie format A4 (taki jak papieru do zwykłej drukarki). Następnie wszystkie kartki zegnij równo na pół. Najłatwiej będzie szczepić je za pomocą igły i nitki. Wyznacz miejsce (najlepiej zaznacz delikatnie ołówkiem), w którym chcesz je zszyć. Do zszycia kartek użyj grubych nici, aby mieć pewność, że sczepienie będzie pewne i solidne. Kartki możesz sczepić również za pomocą zszywacza tapicerskiego. Uważaj jednak, aby przez przypadek nie przebić sobie nim palca. Bezpieczniej jest użyć igły i nitki.
2
Gdy już zszyjesz wszystkie kartki, pomyśl nad oprawą. Powinna ona być grubsza od pozostałych kartek, aby pamiętnik szybko się nie zniszczył. Za oprawę może służyć odpowiedniej wielkości kawałek tektury. Przyszyj go do całości.
3
pamiętnik, oprawa
Pomyśl o ładnym przyozdobieniu oprawy. Szary kawałek tektury nie wygląda zbyt elegancko. Pamiętnik powinien być ładny i kolorowy. Łatwym sposobem na ożywienie okładki będzie oblepienie jej papierem kolorowym, najlepiej samoprzylepnym. Z papieru możesz wyciąć napis "Pamiętnik .... (opcjonalnie należy wstawiać swoje imię)". Do tego możesz wyciąć swoje ulubione wzorki i ponaklejać je na okładkę. Daj wyzwolić się swojej wyobraźni. Masz nieograniczone pole do popisu. Aby okładka pamiętnika nie uległa zniszczeniu, możesz ją oprawić w okładkę na zeszyt. Plastikowa okładka uchroni Twój pamiętnik przed zalaniem herbatą lub przed innymi nieprzewidzianymi uszkodzeniami.
4
pamiętnik, ozdoby
W środku pamiętnika na każdej stronie dla lepszej organizacji możesz wyznaczyć miejsce na datę. Przy każdym miejscu możesz narysować ciekawy, oryginalny wzorek lub ornament. Dodatkowo możesz ponumerować każdą ze stron. Strony możesz również kolorowo przyozdobić za pomocą kredek. Pamiętaj jednak aby nie przesadzić z liczbą ozdób, ponieważ taki pamiętnik będzie wyglądał jak „przeładowany”. W ozdobach najlepiej zachować umiar.
5
Zamontowanie kłódki w tego rodzaju pamiętniku jest praktycznie niemożliwe, bo przecież co za problem wyrwać kłódkę z tekturowej okładki. Jeśli zależy Ci na prywatności, znajdź tajną skrytkę dla swojego pamiętnika.
Jak ozdobić zeszyty?
Jak zrobić podkładki pod szklanki z papieru?
Jak zrobić zdrapkę?
Jak zrobić stokrotki z papieru?
 4.9/5 (283 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Lukrecja - 2013-03-05
można na okładkę poprzyczepiać pióra, koraliki, wstążki, kwiaty suszone
Koperta wykonana z materiału to wspaniały sposób na przechowywanie ulubionych dokumentów, zdjęć i wizytówek. Możesz ją...
Jak zrobić kopertę z materiału?
Koperta wykonana z materiału to wspaniały sposób na...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Beata Zeszko
  • Maciej Strzelecki
  • Jan Jaroszynski
  • Justyna Sawa
  • Monika Długołencka
  • Henryk Doszko
  • Krzysztof Bajon
  • Dominika Czyż
  • Maria Machaj
  • Maria Lorek
  • Iwona Skrzypon
  • Pau Line
pasożyt