Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Rękodzielnictwo > Wyroby z papieru > Jak zrobić pamiętnik?
Jak zrobić pamiętnik?

Jak zrobić pamiętnik?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (283 ocen)
Oceń 
Pamiętnik pozwala nam uwiecznić najważniejsze chwile w naszym życiu. Możemy opisać w nim wszystko czego dusza zapragnie- od miłosnych rozterek po osobiste problemy i rozważania. Aby założyć pamiętnik nie trzeba od razu kupować drogich zeszytów- pamiętnik możemy zrobić sami. Poniżej znajdziesz kilka cennych wskazówek.
Rzeczy, których potrzebujesz:
igła, nitka, papier A4, zszywacz, papier kolorowy, klej, tektura, plastikowa okładka na zeszyt, kredki, flamastry
1
pamiętnik, zszywanie
Pamiętnik możesz zrobić własnoręcznie sczepiając określoną liczbę kartek w całość. Wybierz tyle kartek, ile Ci potrzeba. Najbardziej poręcznym formatem będzie format A4 (taki jak papieru do zwykłej drukarki). Następnie wszystkie kartki zegnij równo na pół. Najłatwiej będzie szczepić je za pomocą igły i nitki. Wyznacz miejsce (najlepiej zaznacz delikatnie ołówkiem), w którym chcesz je zszyć. Do zszycia kartek użyj grubych nici, aby mieć pewność, że sczepienie będzie pewne i solidne. Kartki możesz sczepić również za pomocą zszywacza tapicerskiego. Uważaj jednak, aby przez przypadek nie przebić sobie nim palca. Bezpieczniej jest użyć igły i nitki.
2
Gdy już zszyjesz wszystkie kartki, pomyśl nad oprawą. Powinna ona być grubsza od pozostałych kartek, aby pamiętnik szybko się nie zniszczył. Za oprawę może służyć odpowiedniej wielkości kawałek tektury. Przyszyj go do całości.
3
pamiętnik, oprawa
Pomyśl o ładnym przyozdobieniu oprawy. Szary kawałek tektury nie wygląda zbyt elegancko. Pamiętnik powinien być ładny i kolorowy. Łatwym sposobem na ożywienie okładki będzie oblepienie jej papierem kolorowym, najlepiej samoprzylepnym. Z papieru możesz wyciąć napis "Pamiętnik .... (opcjonalnie należy wstawiać swoje imię)". Do tego możesz wyciąć swoje ulubione wzorki i ponaklejać je na okładkę. Daj wyzwolić się swojej wyobraźni. Masz nieograniczone pole do popisu. Aby okładka pamiętnika nie uległa zniszczeniu, możesz ją oprawić w okładkę na zeszyt. Plastikowa okładka uchroni Twój pamiętnik przed zalaniem herbatą lub przed innymi nieprzewidzianymi uszkodzeniami.
4
pamiętnik, ozdoby
W środku pamiętnika na każdej stronie dla lepszej organizacji możesz wyznaczyć miejsce na datę. Przy każdym miejscu możesz narysować ciekawy, oryginalny wzorek lub ornament. Dodatkowo możesz ponumerować każdą ze stron. Strony możesz również kolorowo przyozdobić za pomocą kredek. Pamiętaj jednak aby nie przesadzić z liczbą ozdób, ponieważ taki pamiętnik będzie wyglądał jak „przeładowany”. W ozdobach najlepiej zachować umiar.
5
Zamontowanie kłódki w tego rodzaju pamiętniku jest praktycznie niemożliwe, bo przecież co za problem wyrwać kłódkę z tekturowej okładki. Jeśli zależy Ci na prywatności, znajdź tajną skrytkę dla swojego pamiętnika.
Jak zrobić dekoracje – papierowe kule?
Jak zrobić kartonową torebkę na prezent?
Jak zrobić stojak na dokumenty z papierowej wikliny?
Jak zrobić organizer na biurko z rolek po papierze toaletowym?
 4.9/5 (283 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Lukrecja - 2013-03-05
można na okładkę poprzyczepiać pióra, koraliki, wstążki, kwiaty suszone

Ciekawe porady

Jak przeżyć upał?

Robienie własnych kartek bożonarodzeniowych jest fantastyczną sprawą. Nie tylko ucieszy Ciebie, ale i  osobę, która...
Jak zrobić kartkę bożonarodzeniową z jemiołą?
Robienie własnych kartek bożonarodzeniowych jest fantastyczną...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Barbara Mw
  • Wiola Bondaruk
  • Trzy Palce
  • Brajan Jan Myćka
  • Paweł Gawroński
  • Paweł Nowak
  • Anna Gąsior-Miśkowicz
  • Magda Chalimonique
  • Anna Kościelniak
  • Anna Wojtek Kwaśniewska
  • Monika Lewandowska
  • Paweł Puchalski
  • Krystian Jagiella
  • Andrzej Mieczkowski
  • Wanda Wysocka Prus
  • Maja Michalak
  • Przemek Ciemciach
  • Ewa Klassen
  • Renata Kaczmarczyk
  • Joanna Danilowicz
  • Szymon Kopaczewski
  • Lukasz Makosz
  • Michal Ostaszewski
  • Dominik Pełka
  • Paulina Modzelan
  • Agnieszka Dudley
  • Jula Hamik
  • Kazimierz Nalepka
  • Maria Kaleta
  • Barbara Zaborska
pasożyt