Tutaj jesteś: Miłość, Przyjaźń i Rodzina > Rodzina > Kryzysy Rodzinne > Jak postępować z mężem alkoholikiem?

Jak postępować z mężem alkoholikiem?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Alkoholizm to niekończący się problem. Alkoholikiem jest się przez całe życie. Nawet jeśli osoba skończy picie, to nadal jest ryzyko, że będzie ona miała problem z alkoholem. Osoba, która wyszła z nałogu, jest nazywana trzeźwym alkoholikiem. W dzisiejszych czasach jest wiele rodzin, które zmagają się z problemem alkoholowym. Co roku jest wiele spraw rozwodowych, których przyczyną jest alkoholizm jednego z małżonków. Należy zaznaczyć, że problemy alkoholowe dotykają zarówno mężczyzn, jak i kobiety. Jednakże w tym artykule zajmiemy się płcią męską naszej populacji. W tej części społeczeństwa panuje większe przyzwolenie na picie alkoholu oraz łatwiej jest wpaść w nałóg. Poniżej znajdziesz wskazówki, które pomogą ci odpowiednio reagować na picie męża.
1
Po pierwsze należy zdać sobie sprawę z tego, że jeżeli w twojej rodzinie, związku partner ma problemy z alkoholem, to znaczy, że z dużym prawdopodobieństwem jesteś osobą współuzależnioną. Osoba współuzależniona nie musi pić alkoholu. Wystarczy, że przebywa z człowiekiem, który topi swoje smutki w alkoholu. Warto zgłębić ten temat w różnych specjalistycznych książkach.
2
Teraz popatrz w przeszłość. Przyjrzyj się alkoholowi w twojej rodzinie. Od kiedy twój partner pije? Jak się zachowuje po alkoholu? Czy jest agresywny czy jest cichy i zamknięty w sobie? Jak ty czujesz się, gdy twój partner/małżonek przychodzi do domu pijany? Czy odczuwasz strach? Jak się zachowujesz? Te pytania pomogą ci określić, czy w twojej rodzinie jest problem alkoholowy. Pamiętaj, że ma on wpływ na całą rodzinę. Nie tylko na alkoholika.
3
Po pierwsze zdaj sobie sprawę z tego, że nie jesteś wstanie bezpośrednio wpłynąć na alkoholika. Wszelkie próby namawiania go, żeby przestał pić kończą się porażką. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ, żeby skutecznie pokonać nałóg alkoholik musi sam zdecydować, że potrzebuje pomocy. Często jest to w momencie osiągnięcia tzw. dna, czyli punktu zwrotnego, w którym alkoholik decyduje się na leczenie.
Jak zrobić drzewo genealogiczne rodziny?
Jak przekonać alkoholika do leczenia?
Jak być dobrą teściową?
Jak przygotować piknik?
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

EDYTA - 2015-02-17
CO ROBIC BRAK SIL ZYC POD JEDNYM DACHEM Z ALKOCHOLIKIEM
grazyna2 - 2013-04-11
Alkoholizm to choroba- z tego przede wszystkim należy sobie zdać sprawę. Jeśli w rodzinie jest alkoholik, to powinna zacząć terapię całą rodzina..To jednak bardzo skomplikowane i trudne, lecz niektórym to się udaje.
welwet - 2012-04-17
terapia alkocholowa
Terapia wyzwalająca z alkoholizmu zazwyczaj trwa długo i nierzadko obfituje w nawroty. Jak sobie z nimi radzić? Już...
Jak sobie radzić z nawrotami przy leczeniu alkoholizmu?
Terapia wyzwalająca z alkoholizmu zazwyczaj trwa długo...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Agnieszka Chwałowska
  • Wanda Zwiewka
  • Krystyna Zykus
  • Piotr Kołodziej
  • Max Polander
  • Janina Domaradzka
  • Beata Marcin Gadomscy
  • Henryk Cieślak
  • Anna Frąckowiak
  • Jan Bałazy
  • Anna Boguszewska
  • Basia Wójcik
pasożyt