Tutaj jesteś: Miłość, Przyjaźń i Rodzina > Rodzina > Kryzysy Rodzinne > Jak postępować z mężem alkoholikiem?

Jak postępować z mężem alkoholikiem?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Alkoholizm to niekończący się problem. Alkoholikiem jest się przez całe życie. Nawet jeśli osoba skończy picie, to nadal jest ryzyko, że będzie ona miała problem z alkoholem. Osoba, która wyszła z nałogu, jest nazywana trzeźwym alkoholikiem. W dzisiejszych czasach jest wiele rodzin, które zmagają się z problemem alkoholowym. Co roku jest wiele spraw rozwodowych, których przyczyną jest alkoholizm jednego z małżonków. Należy zaznaczyć, że problemy alkoholowe dotykają zarówno mężczyzn, jak i kobiety. Jednakże w tym artykule zajmiemy się płcią męską naszej populacji. W tej części społeczeństwa panuje większe przyzwolenie na picie alkoholu oraz łatwiej jest wpaść w nałóg. Poniżej znajdziesz wskazówki, które pomogą ci odpowiednio reagować na picie męża.
1
Po pierwsze należy zdać sobie sprawę z tego, że jeżeli w twojej rodzinie, związku partner ma problemy z alkoholem, to znaczy, że z dużym prawdopodobieństwem jesteś osobą współuzależnioną. Osoba współuzależniona nie musi pić alkoholu. Wystarczy, że przebywa z człowiekiem, który topi swoje smutki w alkoholu. Warto zgłębić ten temat w różnych specjalistycznych książkach.
2
Teraz popatrz w przeszłość. Przyjrzyj się alkoholowi w twojej rodzinie. Od kiedy twój partner pije? Jak się zachowuje po alkoholu? Czy jest agresywny czy jest cichy i zamknięty w sobie? Jak ty czujesz się, gdy twój partner/małżonek przychodzi do domu pijany? Czy odczuwasz strach? Jak się zachowujesz? Te pytania pomogą ci określić, czy w twojej rodzinie jest problem alkoholowy. Pamiętaj, że ma on wpływ na całą rodzinę. Nie tylko na alkoholika.
3
Po pierwsze zdaj sobie sprawę z tego, że nie jesteś wstanie bezpośrednio wpłynąć na alkoholika. Wszelkie próby namawiania go, żeby przestał pić kończą się porażką. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ, żeby skutecznie pokonać nałóg alkoholik musi sam zdecydować, że potrzebuje pomocy. Często jest to w momencie osiągnięcia tzw. dna, czyli punktu zwrotnego, w którym alkoholik decyduje się na leczenie.
Jak pomóc alkoholikowi?
Jak przekonać alkoholika do leczenia?
Jak szukać rodziny zaginionej lub rozłączonej w czasie wojny?
Jak utrzymywać dobre relacje z rodzicami?
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

EDYTA - 2015-02-17
CO ROBIC BRAK SIL ZYC POD JEDNYM DACHEM Z ALKOCHOLIKIEM
grazyna2 - 2013-04-11
Alkoholizm to choroba- z tego przede wszystkim należy sobie zdać sprawę. Jeśli w rodzinie jest alkoholik, to powinna zacząć terapię całą rodzina..To jednak bardzo skomplikowane i trudne, lecz niektórym to się udaje.
welwet - 2012-04-17
terapia alkocholowa
Czy jest sens zmuszać do leczenia kogoś, kto nie jest do tego chętny, lub po prostu tego nie chce? 

Jest to trudna...
Jak przekonać alkoholika do leczenia?
Czy jest sens zmuszać do leczenia kogoś, kto nie jest...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Arleta Pilc
  • Elzbieta Macherzynska
  • Agnieszka Wiśniewska
  • Adrian Kusinski
  • Kina Kulczyńska
  • Ciuszki Za Grosze
  • Beata Sierocinska
  • Janina Iłędo
  • Patrycja Jank
  • Margot Ta
  • Jadwiga Tołkacz
  • Alicja Pal
  • Monika Kut Stamirowski
  • Damian Mazur
  • Helena Napiórkowska
  • Bartosz Psuj
  • Jakub Ajchler
  • Jolanta Szczepańska
  • Dorota Wojtczak
  • Ania Przybył
  • Teresa Mroczek
  • Renata Malec
  • Wiesia Płonka
  • Marzena Wodowska
  • Ryszard Chyliński
  • Rudolf Awataria
  • Mariusz Majewski Mungo
  • Zbigniew Chałupa
  • Dorota Czajowska
  • Nina Daria Skuzińska
pasożyt