Tutaj jesteś: Miłość, Przyjaźń i Rodzina > Rodzina > Kryzysy Rodzinne > Jak postępować z mężem alkoholikiem?

Jak postępować z mężem alkoholikiem?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Alkoholizm to niekończący się problem. Alkoholikiem jest się przez całe życie. Nawet jeśli osoba skończy picie, to nadal jest ryzyko, że będzie ona miała problem z alkoholem. Osoba, która wyszła z nałogu, jest nazywana trzeźwym alkoholikiem. W dzisiejszych czasach jest wiele rodzin, które zmagają się z problemem alkoholowym. Co roku jest wiele spraw rozwodowych, których przyczyną jest alkoholizm jednego z małżonków. Należy zaznaczyć, że problemy alkoholowe dotykają zarówno mężczyzn, jak i kobiety. Jednakże w tym artykule zajmiemy się płcią męską naszej populacji. W tej części społeczeństwa panuje większe przyzwolenie na picie alkoholu oraz łatwiej jest wpaść w nałóg. Poniżej znajdziesz wskazówki, które pomogą ci odpowiednio reagować na picie męża.
1
Po pierwsze należy zdać sobie sprawę z tego, że jeżeli w twojej rodzinie, związku partner ma problemy z alkoholem, to znaczy, że z dużym prawdopodobieństwem jesteś osobą współuzależnioną. Osoba współuzależniona nie musi pić alkoholu. Wystarczy, że przebywa z człowiekiem, który topi swoje smutki w alkoholu. Warto zgłębić ten temat w różnych specjalistycznych książkach.
2
Teraz popatrz w przeszłość. Przyjrzyj się alkoholowi w twojej rodzinie. Od kiedy twój partner pije? Jak się zachowuje po alkoholu? Czy jest agresywny czy jest cichy i zamknięty w sobie? Jak ty czujesz się, gdy twój partner/małżonek przychodzi do domu pijany? Czy odczuwasz strach? Jak się zachowujesz? Te pytania pomogą ci określić, czy w twojej rodzinie jest problem alkoholowy. Pamiętaj, że ma on wpływ na całą rodzinę. Nie tylko na alkoholika.
3
Po pierwsze zdaj sobie sprawę z tego, że nie jesteś wstanie bezpośrednio wpłynąć na alkoholika. Wszelkie próby namawiania go, żeby przestał pić kończą się porażką. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ, żeby skutecznie pokonać nałóg alkoholik musi sam zdecydować, że potrzebuje pomocy. Często jest to w momencie osiągnięcia tzw. dna, czyli punktu zwrotnego, w którym alkoholik decyduje się na leczenie.
Jak poradzić sobie z teściową?
Jak rozpoznać objawy alkoholizmu?
Jak żyć z mężem alkoholikiem?
Jak sobie radzić z nawrotami przy leczeniu alkoholizmu?
Przeczytaj teraz: Jak pomóc alkoholikowi?
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

EDYTA - 2015-02-17
CO ROBIC BRAK SIL ZYC POD JEDNYM DACHEM Z ALKOCHOLIKIEM
grazyna2 - 2013-04-11
Alkoholizm to choroba- z tego przede wszystkim należy sobie zdać sprawę. Jeśli w rodzinie jest alkoholik, to powinna zacząć terapię całą rodzina..To jednak bardzo skomplikowane i trudne, lecz niektórym to się udaje.
welwet - 2012-04-17
terapia alkocholowa
Jak unikać pokus?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
pasożyt