Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Drinki, Napoje, Koktajle, Alkohole > Drinki Alkoholowe > Jak zrobić cytrynówkę?
Jak zrobić cytrynówkę?

Jak zrobić cytrynówkę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.7/5 (15 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Czy często masz problem dotyczący tego, czym poczęstować swoich gości? Zwykła, tradycyjna wódka jest zbyt mocnym trunkiem i nie zapowiada krótkiego spotkania , natomiast drinki są zbyt drogie w przyrządzeniu. Jeżeli jesteś zbyt niecierpliwy oraz warunki mieszkalne nie pozwalają Ci na przyrządzenie własnego wina, zrób cytrynówkę. Jest to napój alkoholowy, który można spożywać zarówno latem, jak i zimą. Przyrządzenie cytrynówki jest bardzo proste a cały proces wyrobu nie trwa zbyt długo.
1
Jak przy każdej nalewce, podstawowym elementem przy tworzeniu cytrynówki jest posiadanie spirytusu. Oczywiście w grę wchodzi wyłącznie sprawdzony spirytus ze sklepu, a nie z niepewnych źródeł lub przemytu. Do przyrządzenia trunku potrzebny jest litr tego alkoholu.
2
Drugim najważniejszym elementem są świeże cytryny. Najlepiej wybrać siedem cytryn. Następnie należy je dokładnie przepłukać pod wodą, jednak nie należy ich wyparzać.
3
Kolejnym krokiem jest przekrojenie cytryn na pół. Następnie nieobrane cytryny należy wrzucić do dużego słoika i zalać zakupionym spirytusem. Bardzo ważne jest, by słoik był szczelnie zamknięty, aby alkohol nie wyparowywał. W tej postaci należy pozostawić cytryny na kolejne dwie doby.
4
W osobnym pojemniku przygotowujemy 1200 ml wody przegotowanej (najlepiej by była gorąca). Następnym krokiem jest wymieszanie wody z czterema łyżkami miodu oraz dwiema łyżkami cukru. Należy tutaj podkreślić, że najlepszy będzie miód naturalny z pasieki.
Jak zrobić drinka Kamikadze?
Jak zrobić drinka Mimoza?
Jak zrobić wódkę cytrynówkę?
Jak zrobić Klasyczne Martini?
Wskazówki
  • Uważaj na to, by zbyt długo nie moczyć cytryn w spirytusie, bowiem trunek będzie zbyt gorzki w smaku.
  • Ponadto należy uważać ze spożyciem tego trunku. Pomimo tego, że cytrynówka jest niezwykle smaczna, to również niezwykle mocna.
  • Podczas zimy możesz podać kieliszek cytrynówki do kawy. Dzięki temu spotęgujesz uczucie ciepła, które rozejdzie się po całym organizmie.
  • Dla osób, dla których trunek wydaje się być zbyt mocny, polecam spożywanie w formie drinka z napojem typu cola.
 2.7/5 (15 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (4)

kasiula3022 - 2015-08-05
Rzadko piję drinki z alkoholem, a jeśli już to najczęściej właśnie tak przygotowane. Dodaję jeszcze cytrynowego syropu Paola dla wzmocnienia smaku.
arco - 2015-01-20
litr, jest napisane w pkt. 1
topielica - 2013-05-08
Próbowałam i przyznam że cytrynówka obecnie jest na pierwszym miejscu jesli chodzi o trunki bynajmniej jeśli chodzi o mnie.
smakosz - 2013-01-31
szkoda, że nikt nie pomyslał ile tego spiru
Bardzo popularny drink o urzekającym kolorze i smaku. Z pewnością zachwyci ciebie i twoich znajomych. Smakuje...
Jak zrobić drinka Blue Lagoon?
Bardzo popularny drink o urzekającym kolorze i smaku...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Sylwia Augustyniak
  • Joanna Wójcik
  • Grażyna Strzelczyk
  • Łukasz Chojnacki
  • Mariusz Mazur
  • Janusz Liberadzki
  • Anna Maciejczyk
  • Monika Jankowiak
  • Zofia Kałużny
  • Alicja Greń
  • Patrycja Przybyłowska
pasożyt