Tutaj jesteś: Dom i Ogród > AGD i Urządzenia Domowe > Piekarniki > Jak wyczyścić piekarnik?

Jak wyczyścić piekarnik?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.5/5 (22 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Czyszczenie piekarnika brzmi tak samo ekscytująco jak kanałowe leczenie zębów. To jedno z tych zadań, które odkładamy w nieskończoność, aż w końcu ociekający tłuszczem piekarnik zacznie nam przynosić wstyd. Utrzymując piekarnik w dobrym stanie, zmniejszasz ryzyko jego zapalenia się i występowania zapachu spalonego jedzenia za każdym razem kiedy podkręcasz temperaturę. Z pomocą kilku wskazówek i odrobiną fizycznego wysiłku uda ci się wyczyścić piekarnik w sposób przyjazny środowisku.
1

Zacznij na chłodno

Upewnij się, że twój piekarnik jest chłodny. Nie tylko unikniesz ryzyka poparzenia, ale także produkt do czyszczenia nie rozpryska się po całej kuchni w zderzeniu z nagrzanym piecem.

2

Przygotuj piekarnik

Połóż gazetę albo szmatę tuż pod piekarnikiem. W ten sposób nie będzie kapało na podłogę i nie będziesz musiała jej potem szorować.

3

Namocz półki

Wyjmij półki z piekarnika i namocz je w zlewie w gorącej wodzie z mydłem.

4

Sporządź miksturę

Aby stworzyć efektywny i wolny od chemicznych środków płyn do mycia, zmieszaj w misce w równych proporcjach sodę oczyszczoną z gorącą wodą, aż utworzy się papka. Jeśli twój piekarnik jest bardzo brudny, dodaj identyczną ilość soli aby nadać mieszance szorującego działania. Możesz także dodać kilka łyżeczek białego octu lub płynu do mycia naczyń.

5

Zastosuj miksturę

Nałóż gumowe rękawiczki i zacznij nakładać papkę małym pędzelkiem albo zużytą szczoteczką do zębów na całą wewnętrzną powierzchnię piekarnika, łącznie z drzwiami. Pozwól jej leżeć około 5 minut.

Jak czyścić zmywarkę?
Jak odetkać zlew sodą?
Jak posprzątać kuchnię?
Jak zrobić półkę na przyprawy?
Przeczytaj teraz: Jak sprzątać kuchnię?
 2.5/5 (22 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

goniopora - 2014-07-15
Hmm wiem o jakim środku piszesz! też go kiedyś dostałem, widziałem go ostatnio w sklepie z chemią niemiecka no i na allegro.
haneros - 2014-07-01
Oprócz soli i octu jeszcze ew. kwasek cytrynowy. Kiedyś jak kupowałem piekarnik to dostałem w ogóle do niego w gratisie firmowy spray od electroluxa i to już w ogóle kapitalnie czyściło. Ale w osiedlowych sklepach to tego nie widzę teraz.
Agniesia2678 - 2013-12-30
Najpopularniejszą metodą wyczyszczenia piekarnika przy użyciu naturalnych środków, jest zastosowanie mieszanki sporządzonej z octu i gorącej wody. Z tych właśnie składników przygotuj roztwór mieszając składniki w stosunku 1:1. Możesz dodać do niego także odrobinę płynu do mycia naczyń, w celu zniwelowania zapachu octu. Następnie umyj piekarnik sporządzonym roztworem, a potem przetrzyj go jeszcze szmatką nasączoną samą wodą.
Jesteście zmęczeni ciągłym zmaganiem się z brudnym piekarnikiem? Nic dziwnego, to prawdziwa walka z wiatrakami. Łagodne...
Jak zrobić ekologiczny środek do czyszczenia piekarnika?
Jesteście zmęczeni ciągłym zmaganiem się z brudnym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Iwona Cichoń
  • El Puerto Del Lobo
  • Apolonia Brozek
  • Krystyna Klinkowicz
  • Marcin Kamiński
  • Sabina Pawlik
  • Danuta Litewka
  • Góra Lodowa
  • Kasia Biegasiewicz
  • Izabela Kozłowska
  • Iwona Śniegowska
  • Wieńczysław Wodzyński
  • Grzegorz Wylezek
pasożyt