Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Moda Męska > Krawaty

Jak zawiązać krawat? Instrukcja krok po kroku

Redaktor: , specjalista Tipy.pl
Stopień trudności: łatwe
 2.4/5 (111 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jak Cię widzą tak Cię piszą... Coś w tym jest i mimo, że to panowie uchodzą za typowych wzrokowców, a poddawać się presji tego powiedzenia muszą przede wszystkim kobiety, nie zapędzajmy się w stereotypy. Wbrew pozorom, panowie muszą dbać o wygląd w nie mniejszym stopniu. Z resztą, w przyrodzie to właśnie samce mają przyciągać uwagę samicy. Wystarczy spojrzeć na pawie pióra. Podobną funkcję u ludzi pełni krawat. Tak, tak - krawat. Naukowcy udowodnili, że ta intrygująca część ubioru, będąca ozdobą mężczyzny ma przykuwać uwagę - samic i innych samców.

Rzeczy, które potrzebujesz:
krawat
1
Jego historia sięga starożytnych Chin. Słynne figury żołnierzy Terakotowej Armii mają wiązane na szyi chusty.
Również w Rzymie żołnierze nosili chusty.
Gdy Ludwik XIV - francuski król "Słońce", dokonywał przeglądu swych wojsk, natrafił na regiment najemników chorwackich. Nosili oni kolorowe jedwabne chusty, które od razu zwróciły uwagę monarchy. Nazwał owe ozdoby "Royal Cravattes" (stąd cravate). Potem do krawatu przekonał się sam król. Ustanowił nawet specjalnego służącego - cravatiera, który miał dbać o chusty. Wkrótce moda na krawat ogarnęła Anglię, a następnie całą Europę.
Krawat, jaki znamy dziś, wywodzi się od długich, więc kolorowych szarf noszonych dawniej przez mężczyzn w Chorwacji.
Obecnie jest nieodłącznym elementem eleganckiego mężczyzny, w szczególności w pracy. Jednak jeżeli chce się go nosić, trzeba się nauczyć go wiązać.
2
Na początku zacznij od przewieszenia krawatu przez szyję. Jeden koniec (ten grubszy) musi być dłuższy od drugiego i ten koniec ma być na górze.
3
Włóż grubszy koniec pod cieńszy, okalając go (tak jak na zdjęciu), by grubszy koniec znów był na górze (pętelka).
4
Znów zawiń grubszy koniec pod cieńszy, ale tym razem przełóż go u góry nad skrzyżowaniem - \./ Przełóż grubszy koniec znów zataczając pętelkę.
5
Możesz na tym poprzestać (wtedy wykonasz węzeł pojedynczy), bądź wykonać te 3 kroki raz jeszcze, tylko teraz z odwrotnej strony (wtedy musisz pamiętać, że grubszy koniec musi być dużo dłuższy od cienkiego). Wykonasz wtedy węzeł podwójny, a krawat będzie bardziej symetryczny na jego wiązaniu i grubszy, co uczyni go bardzo eleganckim.
6
wiązanie krawata krok po kroku
Przełóż grubszy koniec pod pętelką, którą zrobiłeś wcześniej. Pociągnij i ureguluj. Voila! Zawiązałeś krawat!
Ostrzeżenia
  • To tylko jeden rodzaj węzła zwany "four in hand pojedynczy" - w opcji z przewlekaniem podwójnym nazywa się "four in hand podwójny".
  • Oprócz tego występują węzły takie jak:
  • półwindsorski
  • windsorski
  • skrzyżowany
  • klasyczny amerykański
  • free american
  • węzeł włoski Nicki
  • węzeł wenecki
  • węzeł wiktoriański
Przeczytaj teraz: Jak zawiązać krawat?
Udostępnij
Oceń 
 2.4/5 (111 ocen)
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Krawat na przestrzeni lat przechodził metamorfozę; zmieniały się kształty, kolory i wzory. Współcześnie dla większości...
Sposoby wiązania krawata
Krawat na przestrzeni lat przechodził metamorfozę; zmieniały się kształty, kolory...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Robert Kuzba
  • Agnieszka Dąbrówka
  • Natalia Pawlak
  • Krzysztof Żurowski
  • Małgorzata Czapnik
  • Vatiel Driscoll
  • Martyna Piórko
  • Marzena Sałek
  • Patryk Tołczyżewski
pasożyt