Imię dla dziecka

Jakie imię dla dziecka?
IziaIzia - specjalista Tipy.pl

Imię jest oprócz miłości najważniejszą rzeczą jaką daje się dziecku. Będzie ono wizytówką Twojej pociechy przez całe życie. Poniżej przedstawiamy wskazówki i porady, jak wybrać najlepsze imię dla swojego dziecka.
1
Lista imion

Zrób listę imion. Przeglądnij kalendarze, strony online, swoje ulubione książki - wszystko, co mogłoby Cię zainspirować. Wypisz wszystkie imiona oraz powody, dla których podobają Ci się konkretne imiona.
2
Imię w połączeniu z nazwiskiem

Zastanów się jak wybrane przez Ciebie imiona będą brzmiały w połączeniu z nazwiskiem. Czy imię i nazwisko będą ze sobą współgrały? Czy w połączeniu nie stworzą jakiegoś innego wyrazu?
3
Imię osoby, którą kochasz

Pomyśl o członkach rodziny, przyjaciołach oraz innych osobach, które darzysz miłością i chciałbyś uhonorować. Nie musisz koniecznie nadawać swojemu dziecku identycznego imienia. Może to być imię zaczynające się od tych samych liter lub takie, które będzie podobnie brzmiało.
4
Geneza i znaczenie imion

Zwracaj uwagę na pochodzenie imion oraz ich znaczenie. Imię to dużo więcej, niż litery składające się na nie oraz jego brzmienie. Może za pomocą imienia chcesz nadać dziecku jakąś cechę? Np. imię Balin oznacza potężnego wojownika, zaś Amelia osobę pracowitą i niezmordowaną.
5
Przyszłość

Pomyśl o przyszłości. Imię, które wybierzesz będzie służyło Twojemu dziecku przez całe życie. Imię to będzie używane, gdy twoje dziecko będzie malutkie, gdy będzie nastolatkiem i dorosłym człowiekiem oraz podczas przyszłej pracy zawodowej. Wybierz takie imię, które przejdzie z Twoim dzieckiem przez jego całe życie.
6
Popularność czy unikalność

Weź pod uwagę popularne imiona. Jeśli imię jest popularne, znaczy to, że podoba się ono wielu osobom. Zdecyduj tylko czy chcesz, aby Twoje dziecko było jednym z pięciu Pawłów w klasie, czy jednym, niepowtarzalnym Tymonem.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Melania - Abigale
04.08.2014
gall - co ty za głupoty opowiadasz? hehehe

a co do punktu 4 to imiona właśnie są zlepkiem liter. Znam kilka Amelii i jedna z nich skończyła na byciu płatną panią do towarzystwa, a druga studiuje prawo i to, że rodzice nazwali te dwie osoby tak samo nie znaczy, że one będą takie same. Od tego zależy otoczenie w jakim się wychowają, to czego rodzice ich nauczą i geny.
zaginiony trojaczek
23.08.2011
[quote=Emilia]Ja mam 4 dzieci 15letnie trojaczki: Olge, Natalie i Kasie i 14 letniego syna Kamila. bardzo podobają mi się te imiona[/quote]
To jak w końcu mają na imię te dzieci?
Emilia
23.08.2011
Ja mam 4 dzieci. I także długo myślałam nad imieniem, w końcu wymysliłam ;)
Mój najstarszy 16 letni syn ma na imię Bartek, 15 blizniaki to Marek i Gabrysia, a 5 letni synek ma na imie Grześ, uważam że polskie imiona są najpiekniejsze
Emilia
23.08.2011
Ja mam 4 dzieci 15letnie trojaczki: Olge, Natalie i Kasie i 14 letniego syna Kamila. bardzo podobają mi się te imiona