Rodzice i dzieci

Jak być dobrym rodzicem?

muszka - specjalista Tipy.pl
Dobry rodzic to nie tylko osoba, która zmieni pieluszkę i nakarmi. To także osoba, która otrze łzy i będzie mądrym nauczycielem życia. Bycie dobrym rodzicem jest jednym z najtrudniejszych zadań w życiu człowieka. Trzeba mu jednak sprostać i wybrnąć z podniesionym czołem. Jak być dobrym rodzicem? Dowiesz się czytając ten artykuł.
1
Wspieraj swoje dziecko we wszystkim co robi.

Rozwijaj jego pasje i nie pozwól aby zgasły z powodu drobnego niepowodzenia. Musisz nauczyć dziecko tego, że pasja jest jedną z najważniejszych rzeczy w życiu człowieka. Człowiek powinien dążyć do rozwijania swoich pasji, ponieważ to nadaje sens życiu. Jeśli dziecko chce grać na pianinie, zapisz je na lekcje. Gdy będzie wykazywało dalszą inicjatywę - kup mu na urodziny pianino. Gdy będzie miało gorsze dni, musisz je wspierać. Jeśli nawet przegra w konkursie pianistycznym - udowadniaj mu, że dla Ciebie i tak wygrało, ponieważ dąży do swoich pasji i nigdy nie odpuszcza. Twoim zadaniem jest stać za swoim dzieckiem murem nawet w najbardziej trudnej sytuacji.

2
Wpajaj swojemu dziecku system wartości.

Mów mu jakie zachowanie jest złe i czego nie powinien robić. Pamiętaj, ze większość zachowań dziecko „wynosi z domu” więc sam również musisz być przykładem. Nie wystarczą Twoje wykłady - Ty też musisz się do nich stosować aby miały naprawdę sens. Mów także co jest dobre i co warto w życiu robić. Twoje dziecko powinno wiedzieć, że pieniądze to nie wszystko, ponieważ człowiek jest najwyższą wartością. Czym byłby człowiek, który ma worki pieniędzy gdyby nie miał miłości? Humanistyczna postawa pozwoli Twojemu dziecku przejść przez życie z podniesionym czołem.

3
Nie skupiaj się tylko na materialnych kwestiach.

Nie sądź, że jak weźmiesz nadgodziny w pracy to zapewnisz swojemu dziecku lepszy byt. Najlepsze co możesz dać swojemu dziecku to poświęcanie mu czasu i obdarowywanie miłością. Drogie zabawki czy nowe ubranka nigdy nie zastąpią ciepła rodzinnego. Ludzie, którzy w dzieciństwie czuli się obdarzani miłością, w dorosłym życiu czują się bardziej szczęśliwi i otwarci na ludzi. Kochaj swoje dziecko, ale nie rozpieszczaj go.

4
Bądź z dzieckiem w trudnych sytuacjach.

Dzięki temu dziecko będzie wiedziało, że zawsze może na Ciebie liczyć. To buduje między wami silną więź i sprawia, że razem przetrwacie nawet najbardziej trudne zawirowania. Bądź dla swoje dziecka ostoją i dobrym przyjacielem zarazem.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane