kryzys wieku średniego

Jak uniknąć kryzysu wieku średniego?

muszka - specjalista Tipy.pl
Kryzys wieku średniego jest niezwykle trudny nie tylko dla mężczyzn, ale także dla ich partnerek. Odrzucają oni wszelkie obowiązki, nie traktują dobrze swojej żony, są niezadowoleni i rozdrażnieni. Taki stan rzeczy zaczyna się najczęściej po 40stym roku życia. Jak go uniknąć? Dowiesz się czytając ten artykuł.
1
Po pierwsze musisz docenić to, co masz.

Mężczyźni w fazie wieku średniego często zapominają jak wiele znaczy dla nich żona. Są znudzeni rodzinnymi obiadkami, chcą czegoś więcej. Co prawda sami dokładnie nie wiedzą czego, ale bardzo potrzebują odmiany. Ty zanim zaczniesz się zachowywać jak duże, rozkapryszone dziecko pomyśl ile przeszedłeś ze swoją żoną. Ile mieliście „życiowych zakrętów” a pomimo to wasz związek przetrwał. Dlaczego? Bo się kochacie! Żadna nawet najpiękniejsza przygoda nie zastąpi Ci uczucia bezwarunkowej miłości. To miłość sprawia, że żona ciągle nie traci nadziei, nawet jak jest bardzo źle. Pomaga Ci jeśli doznasz porażki i akceptuje Twoje słabości. Nawet jeśli się na Ciebie złości to i tak nie zamieniłaby Cię na żadnego innego mężczyznę. Pomyśl, czy warto zamieniać takie oddanie i ogromne uczucie dla przeżycia chwilowego uniesienia?

2
Po drugie mężczyźni w okresie kryzysu wieku średniego mają zwyczaj uchylać się od wszelkich obowiązków.

Buntują się, nie chcą pomagać. To bardzo nieodpowiedzialne zachowanie. Może chcą poczuć przez to namiastkę wolności i niezależności. Trudno to ocenić. Ale co by było gdyby żona zachowywała się tak samo i zamiast odebrać dzieci ze szkoły, poszłaby sobie na piwo? Zostałaby z pewnością uznana za wyrodną matkę. Ty unikając wszelkich obowiązków i odmawiając udzielenia pomocy dajesz świadectwo o tym jak mało Ci zależy na tym co budowaliście razem przez tyle lat. To zwykła lekkomyślność aby burzyć to wszystko z taką lekkością jakby nic się nie liczyło. Niestety potem większość mężczyzn chce „z podkulonym ogonem” wracać do tych ruin. A wtedy jest już często za późno...

3
Kryzysowi wieku średniego często towarzyszy też depresja.

Nasze ciało zmienia się, już nie jesteśmy tacy piękni jak dwadzieścia lat temu. Pomyśl jednak czy to naprawdę takie ważne? Twoja partnerka kocha Cię bez względu na to czy masz kilka zmarszczek na czole czy nie. Nie liczy się to, że się zmieniasz, bo ona też się zmienia. To naturalna kolej rzeczy. Nie warto więc robić z tego wielkiej tragedii. Ważne że jesteście razem. Poza tym dla swojej żony i tak będziesz największym przystojniakiem na ziemi.

Powiązane porady

rozpoznanie i leczenie depresji
uzależnienie od leków
dysmorfofobia

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane