uzależnienie od gier komputerowych

Jak uniknąć uzależnienia od gier komputerowych?

muszka - specjalista Tipy.pl
Gry komputerowe to wspaniała forma rozrywki - uczą one refleksu i strategii. Niewątpliwie podnoszą one również poziom adrenaliny, co daje nam dobrą zabawę. Problem zaczyna się jednak wtedy, gdy nie możemy przestać grać. Wtedy mamy do czynienia z uzależnieniem. Jak tego uniknąć? Dowiesz się czytając ten artykuł.
1
Naucz się panowania nad sobą.

W większości uzależnień nie możemy pohamować chęci wykonania jakiejś czynności. W tym przypadku jest to granie w gry komputerowe. Takie gry tworzą zupełnie inny, lepszy świat. W takim świecie można stać się każdym, zrobić wszystko na co się ma ochotę a nawet być w kilku miejscach na raz. Taka możliwość może być potencjalnie atrakcyjna dla większości graczy. Łatwo jest więc się w to „wciągnąć”. Musisz sobie uświadomić, że w świecie wirtualnym nie da się żyć a można tam spędzić tylko większość czasu. Ty żyjesz tu i teraz, musisz podejmować realne decyzje, a także odpowiadać za swoją przyszłość. Teraz być może jesteś młody ale co za dziesięć lat? Bez pracy ani bez kogoś bliskiego nie będziesz widzieć sensu życia. Do postaci z gier nie da się przytulić, one Cię nie pocieszą kiedy jest Ci źle. Wtedy dopiero się dowiesz jak wiele straciłeś. Po co ryzykować utraty tak wielu rzeczy - wystarczy trochę rozsądku.

2
Wyznacz sobie czas, który możesz spędzić na graniu w gry komputerowe.

Wiadomo, że od razu, z miejsca nie da się zerwać z nałogiem. Potrzeba stopniowego odzwyczajania się od rzeczy, które tak bardzo nas absorbują. Takiego codziennego planu powinieneś skrupulatnie przestrzegać. Swój cykl leczenia możesz podzielić na kilka miesięcy (np. w pierwszym miesiącu dozwolona liczba godzin grania na komputerze to 6h, w drugim miesiącu - 4h, w trzecim - 2h a potem możesz grać tylko godzinę dziennie - dla rozrywki). Aby ten plan podziałał, musisz być szczery sam ze sobą i nie oszukiwać planu (np. pół godziny więcej do każdej godziny). Bądź skrupulatny a to zapewni Ci sukces i zwycięstwo w walce z nałogiem.

3
Znajdź sobie punkt zaczepienia w Twoim życiu, który będzie utrzymywał Cię w świecie realnym.

Może to być praca, ukochana osoba, hobby czy cokolwiek innego. Dzięki temu będziesz miał cel w życiu do którego będziesz dążył. Staraj się dotrzymywać swoich postanowień a świat wirtualny traktuj tylko jako rozrywkę od czasu do czasu. To pomoże Ci uniknąć uzależnienia, ale także pozwoli wyjść z nałogu.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

postacie w The West
The West
The West

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane