dotlenienie organizmu

Jak się dotlenić?

muszka - specjalista Tipy.pl
Tlen jest niezbędny do prawidłowego działania całego organizmu. Człowiek, który zbyt dużo czasu przebywa w pomieszczeniach, może doznać niedotlenienia. Do objawów niedotlenienia należą: zawroty głowy, osłabienie a nawet omdlenia. Jak temu zaradzić? Dowiesz się czytając ten artykuł.
1
Staraj się jak najwięcej spacerować. Spacer nie tylko podnosi wydolność organizmu, ale także znakomicie dotlenia. Zamiast więc siedzieć w czterech ścianach warto wyjść na zewnątrz i zadbać o siebie. Gdy poczujesz, że nabrałaś lepszej kondycji fizycznej, postaraj się o większy wysiłek - np. codziennie biegaj 30 min w parku. Nie musi to być szybki bieg, lecz taki o umiarkowanym tempie. Sport na świeżym powietrzu doskonale dotlenia organizm. Jeśli stan Twojego zdrowia nie pozwala Ci na uprawianie sportu to wystarczy, że wyjdziesz na spacer z przyjaciółką lub wyprowadzisz psa. Dzięki temu nie tylko dotlenisz organizm, ale także poprawisz samopoczucie.
2
Jeśli jesteś zmuszona przebywać długi czas w pomieszczeniu (np. w pracy) to staraj się otwierać okno i w miarę możliwości wietrzyć pomieszczenie. Gdy będziesz pracowała „w zaduchu”, Twoja zdolność koncentracji zdecydowanie się obniży. Ponadto możesz czuć się rozdrażniona i senna. Aby tego uniknąć wietrz pokój co kilka godzin. Sam wentylator nie wystarczy!
3
Śpij w przewietrzonym pomieszczeniu, bo tylko wtedy wypoczynek podczas snu będzie efektywny. Co prawda podczas snu zapotrzebowanie na tlen spada, lecz w nocy odbywa się regeneracja naszych komórek. Musisz więc zadbać aby Twoja sypialnia była przewietrzona niezależnie od pory roku. W wiosnę podczas ładnej pogody możesz otwierać okno wieczorem na 20-30 min a zimą ogranicz się do 5-10 min, ponieważ dłuższe wietrzenie mogłoby spowodować nieprzyjemny chłód.
4
Jeśli nawet pracujesz w domu, wyrób sobie nawyk aby chociaż na chwilę codziennie wychodzić na dwór. Wiele przepracowanych osób twierdzi, że to tylko strata czasu. Nic bardziej mylnego! Niezależnie od tego ile masz do zrobienia musisz dbać o to aby Twój mózg był dotleniony. Dzięki temu Twoja praca będzie bardziej wydajna i na pewno bardziej kreatywna. Ponadto dzięki odpowiedniemu dotlenieniu dłużej zachowamy piękny, młody wygląd oraz cenną umiejętność koncentracji. Nie zapominaj więc dbać o swoje ciało i jasność swojego umysłu, ponieważ sposób jest łatwy i ogólnodostępny.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Ból głowy
ból głowy
10 roślin które pomagają na ból głowy

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

lol
09.01.2017
Elo, a gdzie reszta ? miało być 10....