kredyt hipoteczny

Sposoby na bezbolesny kredyt hipoteczny
kredytyfinanse - specjalista Tipy.pl

Dziś niemal wszyscy żyjemy na mniejszy lub większy kredyt. Choć większość obawia się takiego zapożyczenia i stara się unikać wpadania w pułapkę z branie kredytu, to gdy chodzi o kredyt hipoteczny już mało kto ma ku temu okazję. A czas sprzyjają temu, by coraz częściej w planach życiowych wpisać zastrzyk pieniędzy z banku. Szczególnie, gdy chodzi o zakup z pożyczki nieruchomości lub mieszkania. Są jednak sposoby, by kredyt hipoteczny nie był tak dolegliwy, jak wydaje nam się jeszcze na etapie podejmowania decyzji.
P

* cierpliwość,
* stała praca,
* partnera do wyższej zdolności kredytowej
* dobrego doradcy!

1
Dobrze wylicz swoją zdolność
Po pierwsze, jeśli dobrze zmierzymy siły na zamiary i zdroworozsądkowo podejdziemy do kwoty możliwej do spłaty pożyczki, wówczas kredyt hipoteczny będzie obciążeniem nie większym niż raty za samochód.
2
Sprawdź wszystkie możliwości
Po drugie - rynek finansowy jest dziś obszerny. Ten sam kredyt hipoteczny (jego wartość, lata spłaty, wysokość oprocentowania, rat itp.) może się różnych bankach zupełnie inaczej przedstawiać. Nie można dać się złowić pierwszemu lepszemu bankowi. Ryzyko, że wzięty tam kredyt hipoteczny będzie niekorzystny, jest spore.
3
Sprawdź oprocentowanie
Trzecią sprawą są właśnie wszystkie detale związane z oprocentowaniem naszej pożyczki i terminem jej spłaty. Kredyt hipoteczny na 30 lat może się niewiele różnić w odsetkach od tego na lat 40, ale to od nas zależy, jaką siłę własnych pieniędzy, i pracy, czujemy.
4
Zastanów się czego naprawdę oczekujesz
Po czwarte – warto pamiętać, że inwestycja w dom lub mieszkanie to nie zakup pralki czy telewizora. Strata lub choćby zamiana lokalu może nas kosztować znacznie więcej nerwów i dodatkowych pieniędzy, niż jego pierwotny zakup. Nie warto więc kupować 200-metrowego domu, gdy większość czasu spędzamy np. w pracy lub poza nim. Nie ma potrzeby spłacania pożyczki na puste pokoje.
5
Wybierz odpowiedni termin
Wreszcie piąta kwestia, to choć niewielkie wcześniejsze zainteresowanie zmianami na rynku nieruchomości. Boom na kupno nieruchomości sprzyja nadmiernemu nadmuchiwaniu cen. Być może warto poczekać rok, może dwa, kiedy sytuacja na rynku się ustabilizuje, ceny spadną, a nasz kredyt hipoteczny będzie miał możliwą do spłaty wielkość.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane