dalie z filcu

Jak zrobić dalie z filcu?

mugga - specjalista Tipy.pl
Broszki kwiaty są bardzo modne. Nie ma się czemu dziwić, są w końcu bardzo ładne i gustowne. Bardzo kobiece. Dzięki kilku prostym zabiegom możesz zrobić sobie własną broszkę. Proponuję kwiat dalii, ponieważ jest naprawdę elegancki i po prostu ładny. Wybierz swój kolor filcu i zrób broszkę kwiat dalii.
P

* filc,
* nożyczki,
* klej szybkoschnący,
* klamerki,
* igła,
* nitka,
* agrafka do broszki (lub zwykła jeśli nie masz).

1
pocięty filc
Z filcu wytnij kółko o średnicy 8 cm. Następnie wytnij 3 paski o szerokości 4 cm, dwa o szerokości 3 cm i jeden o szerokości 2.5 cm. W kontrastowym kolorze (tutaj zielony) wytnij kółko o średnicy 5 cm.
2
kwadraty z filcu na kwiatki
Następnie każdy z pasków potnij na kwadraty o bokach równych szerokości każdego paska (na górze kwadrat z najwęższego paska, na dole z najszerszego).
3
płatki z filcu
Każdy z tych kwadratów potnij na płatki o widocznych na zdjęciu kształtach.
4
klejenie płatków
Na podstawę kwiatka nałóż kroplę kleju i zagnij boki, by się skleiły formując płatki.
5
utrwalanie kształtu płatków
Aby płatki się dobrze skleiły możesz je przytrzymać za pomocą klamerek do bielizny.
6
naklejanie płatków
Płatki od największych do najmniejszych zacznij przyklejać do dużego, czerwonego koła wyciętego wcześniej z filcu. Naklejaj płatki wokoło jak pokazano na fotografii.
7
filc na środek kwiatka
Ze skrawków filcu wytnij małe kółko (fajnie, jeśli masz nożyczki zygzaki, jeśli nie to zrób zygzaki zwykłymi nożyczkami). Wytnij też dwa krótkie paski. Z jednej strony proste, z drugiej zygzak. Kółko zwiń i naklej w środku kwiatka, wokoło niego naklej paski.
8
agrafka doszyta do filcu
Do kółka z zielonego filcu doszyj agrafkę i całość naklej na kwiatek od spodu. (jeśli chcesz pominąć ten krok, po prostu doszyj agrafkę do czerwonego filcu na spodzie kwiatka, do którego doklejałaś płatki).
9
gotowa dalia z filcu
Kwiat dalii – broszka gotowa! Możesz ją przyczepić do sweterka, szala, torebki czy płaszcza. Ożywi i udekoruje każdy strój.

Powiązane porady

zepsuty łańcuszek
kwiatek kanzashi
Guziki oblekane tkaniną

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Marchewka
16.11.2011
w sklepach artystycznych można dostać specjalne kleje do filcu.
domi
16.11.2011
jakiego kleju używać do klejenia filcu??