Z kotami przy komputerze

Jak dbać o oczy przy komputerze?

Coraz częściej jesteśmy narażani na różnego rodzaju czynniki, które pogarszają nasz wzrok. Jest to związane z rozwojem cywilizacji a mianowicie rozpowszechnianiem technologii HD. Przyczynia się do tego również styl życia. Wielu Polaków spędza coraz więcej czasu przed telewizorem. Ich oczy stają się coraz bardziej zmęczone, zaczerwienione oraz nadwrażliwe. Statystyki twierdzą, że ponad połowa Polaków ma problemy ze wzrokiem. Wynika to z predyspozycji genetycznych jak również stylu życia. Oczy są jednym z ważniejszych narządów w naszym organizmie. Dzięki nim możemy widzieć otaczający nas świat. Mówi się, że oczy są zwierciadłem duszy, dlatego też powinniśmy o nie dbać. W tym artykule znajdziesz wskazówki jak dbać o wzrok.
1
Zidentyfikuj zagrożenie.

Po pierwsze zwróć uwagę na to jaki tryb życia prowadzić. Czy często spędzasz czas przed komputerem czy telewizorem? Czy masz uczucie suchości w gałkach ocznych? Czy są one zaczerwienione? Powyższe pytania pomogą ocenić tobie w jakim stopniu jesteś narażony na działanie negatywnych czynników, które pogarszają twój wzrok.

2
Ustawienie monitora.

Jeśli często pracujesz przy komputerze zwróć uwagę w jakiej odległości siedzisz od monitora. Prawidłowa odległość powinna wynosić ok. 50 – 60 cm. Są też specjalne nakładki na monitor, które pochłaniają promieniowanie UV. Ważną rzeczą jest też ustawienie wysokości krzesła bądź też monitora. Górna krawędź monitora powinna znajdować się lekko poniżej poziomu wzroku.

3
5 min przerwy co godzinę

W pomieszczeniu, w którym znajduje się komputer powinno być jak najwięcej zieleni, ten kolor działa uspokajająco na oczy. Często na niego spoglądaj. Na dodatek pokój powinien być często wietrzony. Zaleca się robienie przerw w pracy z komputerem przynajmniej co godzinę. Jeśli czujesz, że twoje oczy są zmęczone to zamknij je i skieruj twarz na promienie słoneczne. Dzięki nim pobudzisz krążenie i rozluźnisz gałki oczne.

4
Odpoczynek dla oczu.

Jeśli czujesz, że oczy są napięte i zaczerwienione zrób sobie przerwę. Zacznij trzeć dłoń o dłoń. Rób to aż twoje dłonie staną się ciepłe. Następnie przyłóż dłonie (wewnętrzną stroną) do oczu. Zamknij je i wytrzymaj tak przez minimum 5 minut. Upewnij się, że przez palce nie przelatuje światło. Co jakiś czas warto patrzeć w jakiś punkt oddalony o kilkadziesiąt metrów. Najlepiej wyjrzyj przez okno i staraj się dostrzec szczegół obiektów położonych o kilkadziesiąt/kilkaset metrów od ciebie.

5
Dieta dla oczu.

Podczas pracy przy komputerze pij dużo wody. Oprócz tego warto zadbać o odpowiednią dietę, która będzie chronić twój wzrok przed szkodliwymi czynnikami. Jedz produkty bogate w witaminę A, luteinę oraz beta-karoten. Są to między innymi: wątróbka wołowa i wieprzowa, masło, jaja kurze, marchew, dynia, szpinak, morele, pomidory, sałata, pomarańcze, koper czy też fasolka szparagowa.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane