Cytryna jako kosmetyk

Jak wykorzystać cytrynę do poprawy wyglądu?

UrodaUroda - specjalista Tipy.pl
Cytryna była już doceniana przez starożytne piękności. Dziś dostępnych jest wiele kosmetyków zawierających wyciąg z soku cytrynowego, którego właściwości możemy same wykorzystać w domu. Poniżej znajdziesz sposoby wykorzystania cytryny.
P

* cytryny

1
Cytryna wskazana jest do cery tłustej i mieszanej, stosujemy ją jak tonik, po demakijażu. Twarz można przemywać samym sokiem z cytryny lub sokiem rozcieńczonym z wodą w stosunku 1:1.
2
Cytryna rozjaśnia włosy
Cytryna rozjaśnia włosy jak letnie słońce. Wcieramy sok z cytryny we włosy na 15- 20 minut przed umyciem. Uzyskany efekt jest bardzo naturalny i nie niszczy włosów.
3
Sok z jednej cytryny wciśnięty do 2-3 litrów wody, którą płuczemy włosy po umyciu spowoduje utrwalenie fryzury podobne do efektu, jaki daje pianka do włosów.
4
Po wyciśnięciu soku z cytryny nie wyrzucaj skórki, zwykle znajduje się tam jeszcze resztka miąższu i soku, przecieraj nią dłonie, rozjaśnisz w ten sposób wszelkie przebarwienia.
5
Sokiem z cytryny nacieraj wysychające łokcie i kolana. Już po 10 dniach stosowania zauważysz, że skóra staje się miększa.
6
Kiedy nie masz pod ręką szczoteczki do zębów i pasty możesz przetrzeć zęby wewnętrzną stroną skórki lub zjeść jej plasterek, nie tylko odświeżysz oddech ale także wyczyścisz zęby.

Powiązane porady

wągry
zaskórniki
piękna cera

Podobne porady

Komentarze (8)

* Pola wymagane

Emma
03.04.2017
Sposób 2 genialny mam jaśniejsze włosy i lepiej się układają
kontry1
03.11.2014
8 sposób bardzo niszczy szkliwo, polecam
#18391
28.03.2013
Cytryna jest bardzo fajna do rozjaśniania włosów. Sama ją stosowałam i nie zauważyłam żadnych ubocznych efektów. Bardzo ładnie rozjaśniła moje włoski i wcale ich nie zniszczyła.
emola10
10.02.2013
moja mama powiedziala ze jesli se posmarujesz wlosy cytryna , one ci sie skrusza jak nic!!!!!!
Poggee
09.01.2013
Haha, dobrze wiedzieć, że wszystko odkryłam sama :D Polecam jeszcze dodawanie miodu do rozjaśniania włosów jak i toniku na cerę, bo to zapobiega wysuszaniu włosów i cery, co może spowodować sama cytryna. Wiem, że każdy jest inny, więc spróbować nie zaszkodzi. Na mnie np działa :) I rozjaśnianie(najlepiej nałożyć na włoski i wystawić na słońce do wysuszenia, po czym przepłukać włosy, bo po cytrynie się kleją).
Kamea
12.09.2012
Czyszczenie zębów cytryną ?? Kwasy owocowe skutecznie niszczą szkliwo, więc ten sposób dbania o higienę jamy ustnej nie jest chyba trafiony. Zdecydowanie odradzam.
shinigami
21.06.2012
na pewno spróbuje bo chce sobie rozjaśnić włosy a w internecie o tym dużo że się sprawdza :P
Aga11
17.04.2010
Rozjaśniania włosów cytryną nie polecam, bo mi nic nie rozjaśniło tylko skleiło włosy !
Pomysł z rozjaśnianiem się nie sprawdził
Nie polecam ;]