Róże miniaturowe

Jak uprawiać róże miniaturowe?
axima - specjalista Tipy.pl

Róże miniaturowe bardzo dobrze rosną w donicach i pięknie wyglądają w mieszkaniach. Kwiaty są zebrane w bukiety pojedyncze lub pełne. Wymagają pełnego światła, osiągają wysokość do 36 cm.
1
Pielęgnacja

Krzak miniaturowej róży jest piękną dekoracją pomieszczenia w którym się znajduje. Kwitnie obficie przez około dwa miesiące, pod warunkiem dobrej wilgotności powietrza a także jasnego oświetlenia.

W okresie wzrostu musimy roślinę dokarmiać co 10 lub 14 dni nawozem dla róż w stężeniu zalecanym przez producenta na opakowaniu. Podlewamy je jeżeli jest taka potrzeba trzy razy na tydzień, natomiast zimą raz na tydzień.

Roślinę nie nabłyszczamy tylko zraszamy osłaniając kwiaty, a także umieszczamy doniczkę na podstawce wypełnionej mokrymi kamykami.

Idealna temperatura dla rozwoju róży w pomieszczeniu to 22 stopnie C.
2
Wymagania glebowe i nawożenie

Roślina ta dobrze rozwija się posadzona w mieszance ziemi gliniastej z torfem. Należy pamiętać aby dokarmiać roślinę co 10 - 14 dni płynnym nawozem a także dbać aby róża rosła we właściwej ziemi.
3
Przesadzanie

Po przekwitnięciu wynosimy roślinę do pomieszczenia chłodniejszego na czas spoczynku, okres ten trwa około dwóch miesięcy. Wiosną skracamy sekatorem o połowę zeszłoroczne przyrosty i przesadzamy krzew do doniczki o jeden numer większej. Gdy będziemy krzewy róż dobrze pielęgnować to odwdzięczą się one obfitością kwitnienia.
4
Szkodniki i choroby

Roślina ta często jest atakowana przez mszyce a także inne choroby. Często widzimy na pąkach i szypułkach małe zielone owady są to mszyce, należy od razu opryskać je roztworem piretroidu.

Zwrócić uwagę czy na lepkiej wydalinie z mszyc nie rozwijają się sadzaki. Poznać możemy je po tym, że na młodych pędach pojawi się czarny nalot, opryskujemy preparatem fungicydem.

Tym samym preparatem opryskujemy gdy zauważymy na liściach i kwiatach mączysty biały nalot. Jest to mączniak prawdziwy. W tym przypadku zabieg oprysku należy powtórzyć co 10 dni nawet do trzech razy.

Gdy na płatkach róż zauważymy srebrzysto-brunatne plamy i będą one postrzępione , żerują na nich wciornastki, opryskujemy roztworem piretroidu.

Krzewy te mogą też chorować na czarną plamistość. Poznajemy po tym, że na liściach występują duże czarne plamy z żółtą obwódką. Opryskujemy saprolem co 10 dni kilka razy. Usuwamy chore liście i zapewniamy dobre krążenie powietrza w pomieszczeniu. Czarna plamistość nie leczona powoduje, że roślina obumiera.

Gdy róża będzie miała brak magnezu to środek liścia będzie barwy bladozielonej. W takim przypadku należy należy zastosować nawóz zawierający magnez, a gdy roślina ma brak azotu to jej liście są bladozielone z czerwonymi plamkami.

Bywa i tak, że roślina ma za dużo węglanu wapnia w ziemi wtedy część liści żółknie, można użyć raz nawozu żelazowego.
?

Wskazówki
* Róże kwitną obficie gdy będą rosły w przyciasnej doniczce.
* po kwitnieniu można różę wynieść na zewnątrz a gdy zaczną pojawiać się pąki wstawić z powrotem do pokoju,

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Mirella
29.12.2017
Chcę jaszcze dopisać że nie ma zarazy kupiłam ją zdrową mam ją zaledwie tydzień.
Mirella
29.12.2017
Kupiłam Róże przed świętami w markecie. Ładnie tam wyglądała była lekko rozkwitnieta. lecz ona mi od samego początku przyzycha mimo światła opadają liście i schną pąki a także te rozkwitnięte kwiatki. Nie wiem co się dziejie źle ją uprawiam przez te parę dni Podlewam ją gdy ma sucho proszę o poradę
Ana
18.05.2015
Największa zaraza dla takich róż to przędziorki, a tu nic nie doczytałam na ten temat. Potrafią zniszczyć okaz raz-dwa. Sposoby ze zraszaniem, czosnkiem itp. są jedynie doraźne.