nagniotki

Jak usunąć nagniotki?

muszka - specjalista Tipy.pl
nagniotki
1 z 4
Nagniotek to okrągłe stwardnienie skóry powstające na palcu stopy. Trzon lub korzeń nagniotka sięga w głąb skóry, naciskając na bardzo wrażliwą warstwę okostnej wywołując dotkliwy ból. Tkanka wokół nagniotka może być bardzo zaczerwieniona, a nawet zajęta stanem zapalnym. Czytając ten artykuł dowiesz się jak radzić sobie z nagniotkami.
1
nagniotki - przyczyny i sposoby leczenia - 1
Przyczyny powstawania nagniotków.

Wymienia się cztery przyczyny powstawania nagniotków. Po pierwsze jest to niewygodne obuwie (za ciasne lub zbyt małe buty). Inną przyczyną może być nieprawidłowy, niedbały chód i wtedy nie pomogą nawet najwygodniejsze buty. Nagniotki mogą powstawać również wtedy, gdy śródstopie nie jest prawidłowo wysklepione. I wreszcie czwartą przyczyną – występującą niezwykle rzadko jest genetyczne uwarunkowane zniekształcenie palców stóp (palce nachodzą na siebie). W większości przypadków winien jest człowiek i jego zaniedbania. Najczęstsze objawy nagniotków to: ból podczas chodzenia w ciasnych butach, miejscowe stwardnienie skóry, zaczerwienione, wrażliwe na ucisk punkty na palcu stopy oraz ból podczas chodzenia na boso.
2
Leczenie nagniotków.

Sposób leczenia nagniotków zależy od przyczyny ich powstawania. Jeśli przyczyną było źle dobrane obuwie, należy w przyszłości wystrzegać się pochopnego zakupu. Buty należy kupować bardzo ostrożnie, po dokładnej przymiarce. Za zakupy należy wybrać się najlepiej w godzinach popołudniowych, ponieważ w ciągu dnia stopy są opuchnięte i wówczas bardzo trudno jest dobrać właściwe obuwie. Jeszcze lepszym wyjściem będzie obrysowanie kształtu stopy na tekturze, wycięcie go i zabranie go ze sobą do sklepu. Należy włożyć tekturową stopę do buta i sprawdzić, ile wolnego miejsca zostało w bucie. Trzeba pamiętać, że wygodne buty to połowa sukcesu! Jeśli nagniotek powstał z powodu nieprawidłowego sposobu chodzenia - zwłaszcza u dzieci - należy zacząć stosować specjalne ćwiczenia lecznicze, które organizowane są przez ortopedów. Gdy powodem jest niedostateczna wysokość śródstopia należy zacząć stosować specjalne wkładki lecznicze do butów. Są one dostępne w sklepach ortopedycznych i niektórych aptekach na zamówienie. Można również kupić obuwie ortopedyczne z podwyższeniem śródstopia.
3
Usuwanie nagniotków.

Jeśli nagniotek już powstał, należy stosować specjalny plaster lub maść przeciw nagniotkom. Maść powoduje rozmiękanie zrogowaciałej skóry. Dolegliwości złagodzą również kąpiele nóg z dodatkiem kwasu borowego. Oprócz tego możesz zakupić filcowy pierścień dostępny w aptekach i drogeriach i nałożyć go na palec stopy. Taki pierścień złagodzi objawy i pomoże uniknąć bólu podczas chodzenia.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

pielęgnacja rąk
masaż stóp
Lakiery do paznokci

Podobne porady

Komentarze (7)

* Pola wymagane

zuziaduzia
19.04.2016
" Andziu, Andziu " - rzekla ciotka " nie obgryzaj mi nagniotka ", - Andzia tego nie słuchała, zjadla i … zwymiotowała.
patrycjablo
01.07.2015
A moje stopy szpecą i powodują dotkliwy ból haluksy. Chce się ich pozbyć żeby uniknąć operacji http://haluksy.dozdrowia.com/leczenie-haluksow.php
ela
01.07.2015
Moje stópki mężuś tak wycałuje, że są gładkie jak u niemowlaka.
ona
01.07.2015
stopę z nagniotkiem należy dobrze wymoczyć ze środkiem zmiękczającym (np. płyn, sól) ABSOLUTNIE NIE WYCINAĆ ŻYLETKĄ!!! następnie szpatułką do pedicure lub cążkami lekko podważamy dookoła aż odejdzie cały, czyścimy pilnikiem z polerką, dezynfekujemy, smarujemy preparatem z mocznikiem- zmiękcza skórę, a preparat (np. maść) kupujemy w aptece,
Kasia
08.06.2015
no ale zapomieliscie napisac jak usinac ten cholerny nagniotek
maniek
13.10.2014
musisz wyciac go żyletką
makika
18.07.2014
jakos nie widze konkretnej porady jak usunac nagniotka. Moj zbudowal sie na lewej stopie pod najwiekszym paluchem. no i co mam z nim zrobic?