autyzm dziecięcy

Jak postępować z dzieckiem autystycznym?

muszka - specjalista Tipy.pl
Autyzm oznacza wycofanie się w świat własnych przeżyć człowieka, który - jak się przypuszcza – ani nie posiada umiejętności, ani nie ma potrzeby nawiązywania kontaktów społecznych z otoczeniem. Choroba ta spotykana jest u osób dorosłych, choć występuje również jako zaburzenie rozwoju psychicznego u nowo narodzonych dzieci. Czytając ten artykuł dowiesz się jakie są objawy autyzmu i jak postępować z dzieckiem autystycznym.
1
Objawy autyzmu u dzieci.

Najbardziej rzucającą się w oczy cechą charakterystyczną dziecka autystycznego jest to, że sprawia ono wrażenie, jakby żyło we własnym, niedostępnym dla nikogo świecie. Żyje jakby „pod szklanym kloszem”. Z innymi ludźmi takie dziecko nie nawiązuje kontaktu wzrokowego, ani słownego. Nawet rodziców traktuje jak powietrze, odrzuca wszelkie czułości albo przestaje na nie reagować. Dziecko autystyczne nie może normalnie bawić się z innymi dziećmi. Uczy się mówić z wielkim trudem i zazwyczaj w kółko powtarza te same słowa, w pozbawiony sensu sposób. Osobliwy jest też stosunek takiego dziecka do samego siebie. Takiemu dziecku brakuje poczucia własnej tożsamości. Części swojego ciała traktuje niekiedy w taki sposób, jakby nie miały z nim nic wspólnego. Do dalszych objawów należy lęk przed zmianą otoczenia, opieranie się przed rozpoznawaniem ogólnych, codziennych zależności i niezdolność do oceny zagrożeń. Bez dostrzegalnej przyczyny dzieci autystyczne zaczynają się śmiać lub płakać albo mają napady złości.
2
Szczególne upodobania autystycznych dzieci.

Dużą przyjemność dzieciom autystycznym sprawia wykonywanie rytmicznych ruchów i często są niezwykle muzykalne. Mogą też przejawiać jakieś szczególne zainteresowania i na tym polu rozwijać swoje umiejętności. I tak na przykład dzieciom autystycznym nie sprawia większej trudności nauczenie się na pamięć całych stron książki telefonicznej, podczas gdy z drugiej strony nie są w stanie prowadzić banalnej rozmowy.
3
Pomoc dla dziecka autystycznego.

Rodzice dzieci autystycznych powinni mieć niezmierne dużo cierpliwości. Miłość i cierpliwość może uchylić wrota do serca dziecka. Dzieci z objawami autyzmu łatwo wpadają w gniew lub silne lęki, dlatego wymagają jednostajności w swoim otoczeniu. Dlatego codzienna higiena ciała i spożywanie posiłków muszą odbywać się zawsze o tej samej porze i zgodnie z tym samym „rytuałem”, aby nie wystraszyć dziecka. Rodzicom zazwyczaj trudno jest przyzwyczaić dziecko do czegoś nowego. Jeżeli mimo wszystko zmiana zostanie zaakceptowana, dziecko kurczowo przy niej pozostaje. Ważne jest również aby przy pierwszych oznakach tej choroby rodzice zwrócili się do psychologa.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

karmienie piersią
spacer z dziećmi
noszenie dziecka na rękach

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

veroniqa
16.11.2015
Jestem mam chłopca z autyzmem.Bardziej bzdurnego artykułu na temat tej choroby nie czytałam.