Piękne dziewczyny

Jak się pozbyć cellulitu z ud?

AgaKAgaK - specjalista Tipy.pl
Cellulit to problem, który doprowadza wiele kobiet do złego samopoczucia. Tak naprawdę nie ma aż takiego znaczenia wiek i waga, choć zdecydowanie więcej pojawia się go u kobiet w starszym wieku czy po przybraniu na wadze. Cellulit przede wszystkim pojawia się na udach. Problem jest mniej widoczny w zimnych porach roku, ale gdy zbliża się lato i wymarzony urlop nad wodą to cellulit potrafi spędzać sen z oczu. Wizja nieprzyjemnych grudek na ciele, gdy możesz mieć na sobie, co najwyżej strój kąpielowi potrafi pozbawić cię chęci na jakikolwiek wyjazd. Nie martw się jednak, bo są metody, aby się pozbyć tej niechcianej „skórki pomarańczowej”. W tym artykule mam zamiar pomóc ci w tym problemie.
1
Przyczyny cellulitu

Zanim zaczniesz z nim walczyć warto wiedzieć, co najczęściej go powoduje. To ważne by na przyszłość starać się wyeliminować te czynniki.

Nadmiar hormonów zwłaszcza progesteron jest jednym z przyczyn pomarańczowej skórki. Hormony zatrzymują wodę w organizmie. Wahania hormonalne mogą nasilić tę dolegliwość. Te substancje chemiczne są nie tylko składem wielu leków, jakie zażywamy, ale coraz częściej znajdują się w jedzeniu, które spożywamy, na co dzień.

Toksyczne używki takie jak alkohol i papierosy. Jeżeli palisz to poważnie powinnaś zastanowić się nad rzuceniem. Alkohol również jest wrogiem twojego ciała. 2 lampki wina dziennie to maksimum, jakie możesz dostarczyć do organizmu.

Brak ruchu – powoduje spowolnienie krążenia limfy, co sprawia, że tłuszcz zaczyna odkładać się na twoim ciele a co za tym idzie wraz z jego nadmiarem pojawia się cellulit.

Niedostatek wody – woda pomaga w wypłukiwaniu toksyn z twojego organizmu, dlatego warto zadbać o to by dziennie pić około 2, 5 litra wody.

2
Odpowiednio się odżywiaj

Przede wszystkim na początek powinnaś zadbać o odpowiednią dietę, ponieważ problem z cellulitem często zaczyna się od wewnątrz organizmu. Ważne jest, aby unikać produktów o dużej zawartości tłuszczów czy cukru. Postaraj się, aby w twoim menu znalazło się dużo warzyw i ryb. Jeżeli jesteś zwolenniczką mięsa wybieraj to chude np. z kurczaka bądź grillowanie a niesmażone na tłuszczu. Jeżeli z kolei ciężko ci się powstrzymać przed słodyczami zastąp je owocami, które są równie słodkie. Przede wszystkim musisz pamiętać o jednej zasadzie, aby jeść małe posiłki, ale często, a ostatni z nich nie powinien być po osiemnastej.

3
Woda

Niestety nie zawsze da się uchronić przed niezdrowym jedzeniem czy używkami, które pojawiają się w naszym życiu, co jakiś czas. Idealnym lekarstwem na to jest woda. Picie wody w ilości ośmiu szklanek dziennie skutecznie pozwoli wypłukać z organizmu toksyny, które zalegają. Nadmierna ilość toksyn prowadzi do gorszego samopoczucia oraz do problemów skórnych w wielu wymiarach. Poza tym picie dużej ilości wody wpływa na zmniejszenie apetytu.

4
Aktywność fizyczna

Jeśli zadbasz o organizm od wewnątrz warto się również skupić na tym, co na zewnątrz. W walce z cellulitem bardzo ważna jest aktywność fizyczna, która pozwoli ci skutecznie zredukować tkankę tłuszczową a co za tym idzie cellulit. Jak wiadomo cellulit najczęściej pojawia się na udach i pośladkach, dlatego też powinnaś skupić się na tych partiach ciała. Dobrym ćwiczeniem będzie pływanie, jogging, jazda na rowerze czy step.

5
Odpowiednia pielęgnacja ciała

Oprócz diety i ćwiczeń fizycznych musisz zadziałać również bezpośrednio na skórę. Zawsze biorąc prysznic mniej pod ręką peeling, którym świetnie przygotujesz skórę przed kolejnym zabiegiem. Peeling dokładnie wmasuj w obszary, na których pojawiła się „skórka pomarańczowa”. Po osuszeniu skóry najlepiej jak wymasujesz ją szczotką z naturalnym włosiem. Ja robię tak codziennie i nie stanowi to dla mnie najmniejszego problemu i przede wszystkim nie pochłania dużej ilości czasu. Na koniec wmasuj w skórę balsam antycellulitowy. Jeżeli chodzi o wybór produktów to jest ich naprawdę sporo. Praktycznie każda firma kosmetyczna oferuje serię kosmetyków przeznaczonych do tych trudnych obszarów ciała. Możesz poeksperymentować z kilkoma i wówczas wybrać dla siebie najlepszy.

?

Wskazówki
* Sposoby, które tu opisałam są podstawowymi, jakie możesz zastosować, ale są one naprawdę skuteczne. Jak widzisz wiążą się one z niemałą zmianą trybu życia. Taka zmiana nie tylko pomoże ci pozbyć się cellulitu z ud, ale wpłynie również doskonale na twój organizm, ogólną kondycję i zdrowie. W większości przypadków cellulit powstaje, gdy przybieramy na wadze, ale są również inne powody czasem dla nas niezrozumiałe. Jeśli jesteś osobą, która nie narzeka aż tak bardzo na nadmiar „skórki pomarańczowej” możesz również zastosować się do tych zasad, bo zawsze łatwiej zapobiegać niż później leczyć. Życzę powodzenia w walce z okropnym cellulitem.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

piłowanie paznokci
Zatkanie pory
peeling z cukru, miodu i oliwy

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

nati
30.01.2017
Chciałam się przyczepić tylko do jednej rzeczy: dlaczego wszyscy piszą, że nie powinno się jeść po 18.00? Przecież to bzdura, skończcie wreszcie z tym mitem. Ostatni posiłek powinno się jeść 2-3 godziny przed pójściem spać. Więc jeśli chodzę spać o 22.00 to jem o 19.00. Skończcie w końcu wciskać kity. Moja dietetyczka sama ustaliła mi taką porę kolacji, mało tego, gdybym chodziła spać o 1.00, musiałabym jeść o 22.00. Zaznaczam, że schudłam w ten sposób już 10 kg, więc jaki ma sens chodzenie spać na głodzie?
IzaRodyc
12.07.2016
Ja nie dawno skończyłam zabieg Cellar AWT, fantastyczne urządzenie dające super efekty. Pozbywa się cellulitu raz dwa!
tadaa
03.08.2014
Skuteczne będą też masaże, klasyczne połączone z peelingiem lub banka chinska kupisz je w kazdej aptece.