aloes

Jak stosować aloes?

muszka - specjalista Tipy.pl
Aloes to roślina przypominająca z wyglądu agawę, osiągająca w środowisku naturalnym do 5 metrów wysokości, a uprawiana w doniczkach - do 1 metra. Posiada prawie półmetrowej długości mięsiste, niebieskawo-zielone liście. Na brzegach blaszki liściowej znajdują się kolce, natomiast kwiatostan wyrastający na szczycie pędu kwiatowego otoczony jest małymi, pomarańczowymi kwiatami. Aloes ma wiele zastosowań- nie tylko kosmetycznych, ale i leczniczych. Czytając ten artykuł dowiesz się jakie dolegliwości pomoże Ci zwalczyć aloes.
1
Gdzie rośnie aloes?

Ojczyzną aloesu jest Afryka. W Afryce południowej i wschodniej prowadzi się uprawy tej rośliny. Na całym świecie występuje ponad dwieście odmian aloesu, w Europie kilka z nich można spotkać w krajach śródziemnomorskich. Wyciąg z aloesu można kupić w aptekach w postaci nalewki, tabletek, drażetek.

2
Zastosowanie:

- Zaparcia
- Po operacyjnych zabiegach odbytu
- Hemoroidy, szczeliny odbytu
- Świeży sok z aloesu stosuje się na mniejsze i płytkie oparzenia
- W preparatach wspomagających kondycję fizyczną przyspiesza przemianę materii
- Wchodzi w skład ziół szwedzkich stosowanych w postaci wzmacniającej herbatki
- Zagęszczony sok z aloesu stosuje się jako środek przeczyszczający. Roślina doskonale działa na jelito grube, dlatego wykorzystuje się ją w przypadku zatwardzeń oraz jako środek zmiękczający kał, np. przy hemoroidach, szczelinach odbytu oraz po operacyjnych zabiegach odbytu.
- Żel z aloesu znalazł szerokie zastosowanie w produkcji kosmetyków, głównie jako składnik kremów. A wszystko to dzięki nawilżającym, przeciwzapalnym i antybakteryjnym właściwościom tej rośliny. Aloesowy żel otrzymuje się z soku liści.

3
Które części rośliny mają działanie lecznicze?

Dla celów leczniczych wykorzystuje się jedynie mięsiste liście aloesu, z których po odcięciu pozyskuje się sok. Następnie zagęszcza się go na słońcu lub nad ogniem, aż do uzyskania koncentratu, który zależnie od sposobu suszenia, przybiera postać ciemnobrązowej lub zielono brązowej szklistej masy. Przygotowany w ten sposób preparat jest dostępny w handlu jako wyciąg z aloesu. Aloesową masę można również sproszkować.

4
Nie dla kobiet w ciąży

Aloesu nie wolno stosować kobietom w ciąży. Roślina bowiem zawiera związki, które pobudzają pracę jelita grubego. Działają również na mięśnie macicy, co może przedwcześnie wywołać akcję porodową lub doprowadzić do poronienia. Także w okresie karmienia przyjmowanie preparatów z aloesu nie jest wskazane.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Blizny - domowe sposoby
domowy płyn do przemywania oczu
olejek czosnkowy

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

zigitrn
27.02.2013
Ehh aloes tyle razy uratował mi życie w lato po zbyt mocnym opalaniu że straciłem rachubę