kuracja serwatkowa

Na czym polega kuracja serwatkowa?
muszka - specjalista Tipy.pl

Serwatka jest produktem ubocznym powstającym podczas wytwarzania sera i twarogu. Występuje w postaci żółto-zielonkawego płynu, który na świeżo ma cierpki, kwaśny smak. Powstaje w wyniku oddzielenia tłuszczu i materiału twarogowego od mleka. Jest ponadto wartościowym produktem bogatym w różnorodne substancje odżywcze, wykazującym również właściwości lecznice. Czytając ten artykuł dowiesz się jak przeprowadzić kurację serwatkową oraz na jakie dolegliwości można ją stosować.
1
Prawidłowe przeprowadzenie kuracji serwatkowej.

Dieta serwatkowa jest najczęściej uzupełniana i wzbogacana sokami ze świeżych roślin (pokrzywa, krwawnik pospolity, mniszek lekarski, bylica piołun). Leczenie serwatką trwa od kilku dni do czterech tygodni. Serwatkę można naturalnie stosować również w domu wzbogacając codzienny jadłospis. Dzienna dawka serwatki powinna wynosić 600-800 gramów. Pierwszą porcję serwatki należy pić rano a resztę w ciągu dnia w kilku dawkach. Terapia serwatkowa powinna być nastawiona najlepiej na jeden cel, np. oczyszczenie organizmu. Od niej powinno też się zaczynać, kiedy chce się na przykład zmienić dietę.
2
Zastosowanie kuracji serwatkowej.

Głównym polem zastosowania serwatki jest leczenie schorzeń traktu jelitowo-żołądkowego. Napój oddziałuje mianowicie bardzo korzystnie na florę bakteryjną: kwas i cukier mlekowy gromadzą się w dolnym odcinku jelita czyniąc jego środowisko lekko kwaśnym. Środowisko kwaśne sprzyja rozmnażaniu się dobroczynnych bakterii jelita i bakterii gnilnych, które neutralizują szkodliwe produkty rozpadu. Stan ten z kolei wpływa korzystnie na wątrobę oraz cały układ trawienny.

Terapia serwatkowa działa regulująco na pracę układu krążenia, zwłaszcza u osób z nadciśnieniem. Wysoka zawartość substancji mineralnych, głównie potasu i wapnia wpływa kojąco na układ nerwowy. Zarówno wewnętrzne jak i zewnętrzne zastosowanie serwatki łagodzi objawy przewlekłych chorób skórnych.

Serwatkę można stosować również do leczenia takich chorób jak: hemoroidy, reumatyzm, zaburzenia trawienia, dna moczanowa, choroby dermatologiczne skóry.
3
Składniki odżywcze serwatki.

Napój zawiera wiele cennych substancji odżywczych i wykazuje bardzo korzystne działanie fizjologiczne, dzięki czemu możliwe jest jego zastosowanie w leczeniu różnych dolegliwości.
1 litr serwatki zawiera :
-Białko 8,0 g
-Cukier mlekowy 46,0 g
-Sód 0,4 g
-Wapń 0,7 g
-Potas 5,0 g
-Tłuszcz 2,0 g

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane