tulipany

Jak sadzić tulipany?
RozaRoza - specjalista Tipy.pl

Tulipany są doskonałym wyborem do twojego ogrodu. Występują w bardzo wielu kolorach i odmianach. Cebulki tulipanów sadzi się przeważnie pomiędzy październikiem a grudniem, ale nie wszystkie. Poniżej znajdziesz instrukcję jak je posadzić.
P

* Cebulki,
* Łopatka ogrodowa,

1
Wybierz miejsce w swoim ogrodzie, klombie w którym chcesz posadzić kwiaty. Wcześniej musisz dowiedzieć się jakie nasłonecznienie i rodzaj ziemi lubią wybrane cebulki. Większość lubi słoneczne miejsca i dobrze przepuszczalną, żyzną, próchniczą i miękką glebę. Wzbierając odpowiednie miejsce zwróć uwagę czy nie jest ono zbytnio zacienione podczas dnia.

Dobrą ziemię możesz zrobić mieszając zwykłą ziemię uniwersalną do kwiatków z piaskiem i nawozem typu kompost.
2
Cebulki tulipanów wymocz w preparacie grzybobójczym.
3
sadzenie tulipanów
Łopatką zrób dziurę w ziemi o głębokości około 15 cm (dla dużej cebulki, dla małych około 10 cm) i szerokości cebulki.
4
Włóż cebulkę do otworu szpiczastą stroną do góry.
5
Przysyp ją ziemią którą wykopałaś. Ziemia nie może być zanadto ubita. Powinna być miękka i pulchna.
6
Na wierzch, połóż warstwę mchu, aby zachować izolację cieplną wewnątrz ziemi. Zamiast mchu możesz użyć kory lub słomy.
7
Wyrost tulipana
Podlewaj raz w miesiącu. Po pojawieniu się liści i pąków podlewaj raz w tygodniu.
?

Wskazówki
* Jeżeli sadzisz do ziemi cebulki w pojemnikach do sadzenia, upewnij się że są one "rozkładalne" w ziemi - aby nie miały dna które jest nieprzepuszczalne, bo wówczas korzenie nie będą mogły się rozwijać ani pobierać wody z ziemi,
* Jeżeli sadzisz więcej cebulek rozplanuj je w odstępach co 10-12 cm.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane