wybieg

Jak rozpocząć pracę w modelingu?

Kariera w modelingu to droga życiowa, o której marzy niejedna młoda dziewczyna. Jesteś jedną z nich? Dowiedz się kilku istotnych rzeczy na ten temat.
1
Chcesz być modelką? Pomyśl o tym jak najwcześniej.

Najlepszy wiek na rozpoczynanie kariery w modelingu to 14-16 lat. Dlaczego tak wcześnie? Dlatego, że emerytura w tym zawodzi przychodzi również wyjątkowo szybko. Można przyjąć, że 18-19 r.ż. to ostatni dzwonek na zgłoszenie się do agencji. Ponieważ najbardziej intensywny okres rozwoju zawodowego modelki przypada zarazem na czas nauki szkolnej, kandydatka powinna się charakteryzować również odpowiednimi predyspozycjami psychicznymi, dojrzałością, obowiązkowością, dobrze też, by rozumiała, że powinna od najmłodszych lat uczyć się języków obcych.
2
Oceń krytycznie swoją sylwetkę.

Masz mniej niż 175 cm wzrostu? Nie masz do tego zjawiskowej twarzy, albo idealnych wymiarów? Pamiętaj, że masz mniejsze szanse na sukces już na starcie. Realia są nieubłagane, konkurencja duża i coraz młodsze i ładniejsze dziewczyny w roli rywalek. Oczywiście znajdzie się ktoś, kto powie ci że idealnie nadajesz się do pracy w tym zawodzie, ponieważ pseudoagencji na rynku również nie brakuje. Mówimy jednak o tych najlepszych, które zajmują się swoimi podopiecznymi. Dla tych niższych dziewcząt pozostaje fotomodeling i komercyjne zlecenia znajdywane zwykle przez mniejsze agencje (albo na własną rękę).
3
Zrób polaroidy.

Pierwszym krokiem jest zawsze wysłanie zdjęć testowych do agencji (tzn. polaroidów). Prawidłowo wykonane zdjęcia testowe powinny być zrobione bez makijażu, a zdjęcie sylwetki powinno dawać oglądającemu jakieś pojęcie o twoich proporcjach. Do zdjęć dołączamy aktualne wymiary, pamiętając o tym, że biodra mierzymy w najszerszym miejscu. Wysyłamy zgłoszenie, po czym oczekujemy na odpowiedź od agencji.
4
Przejdź pozytywnie rozmowę w agencji.

Zaproszenie do siedziby agencji można potraktować jako mały sukces, choć wcale nie musi się to wiązać z podpisaniem umowy. Wybierając się do agencji zabierz ze sobą bikini, szpilki, dobry humor i dużo pewności siebie. Na miejscu pracownicy jeszcze raz cię zmierzą, być może zostanie sprawdzona twoja znajomość angielskiego, przygotuj się też na kilka testowych zdjęć w kostiumie kąpielowym. Jeśli twoje wymiary pozostawiają nieco do życzenia (a wzbudziłaś swoją osobą zainteresowanie), usłyszysz, że powinnaś nieco schudnąć i zgłosić się za jakiś czas. Podobnie wygląda sprawa z nieco odbiegającym od wymagań wzrostem. Jeśli farbujesz włosy, prawdopodobnie będziesz musiała wrócić do naturalnego koloru, zachwytu nie wzbudzi też raczej tatuaż lub kolczyk w pępku.
?

Wskazówki
* Weź pod uwagę, że większość dobrych agencji jest skupiona w dużych miastach, takich jak Warszawa, Szczecin czy Poznań, dlatego jeśli nie mieszkasz gdzieś blisko i nie myślisz o przeprowadzce dojazdy na castingi mogą być dla ciebie dużą niedogodnością.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

bulka
29.08.2012
warszawa , szczecin, poznań? A Kraków to jakieś malutkie miasto czy jak?