skrzydłokwiat

Jak dbać o skrzydłokwiat?

Skrzydłokwiat to roślina, która pochodzi z tropikalnych rejonów Ameryki Środkowej i Południowej (choć uprawiane są też odmiany spotykane na terenie Azji). W swoim naturalnym środowisku wchodzi w skład runa lasów tropikalnych. W naszych domach działa korzystnie na zdrowie, ponieważ pomaga w oczyszczaniu powietrza z toksyn, uważa się również, że jest jedną z roślin absorbujących promieniowanie elektromagnetyczne emitowane np. przez nasze komputery. Niektóre odmiany są wykorzystywane również jako rośliny akwariowe. Masz w domu skrzydłokwiat? Dowiedz się, jak go pielęgnować.
1
Odpowiednie stanowisko.

Wybierz stanowisko półcieniste. Roślina nie lubi bezpośredniego nasłonecznienia. Z kolei stanowisko zbyt ciemne sprawi, że może nie zakwitnąć. Preferowane temperatury to te w granicach 18-21 st. latem i 16-18 st. zimą. Podłoże powinno być dobrze przepuszczalne, ale również uniwersalna ziemia sprzedawana w kwiaciarniach sprawdzi się w tej roli.
2
Częstotliwość podlewania

Podlewaj kwiat 2-3 razy w tygodniu latem, zimą zmniejsz częstotliwość i ogranicz się do podlewania raz w tygodniu.
3
Wilgotność powietrza i kwitnienie.

Roślina lubi wilgotne powietrze, dlatego zadbaj o zraszanie liści, przecieraj również zakurzone liście wilgotną szmatką. Jeśli zapewnisz skrzydłokwiatowi dostateczną wilgotność powietrza, odwdzięczy się kwitnieniem, nawet zimą. Kwiaty mają charakterystyczny kształt, wydzielają delikatny zapach i utrzymują się przez około 2-3 miesiące. Z chwilą przekwitania zmieniają kolor na zielony. Liście i kwiatostany, które usychają ucinamy tuż przy podstawie.
4
Przesadzanie.

Przesadzania najlepiej dokonywać na wiosnę, przy tej okazji można podzielić roślinę, by ją odmłodzić. Roślinę rozmnażamy przez podział kłączy. Po podziale zapewniamy stanowisko półcieniste, aż do momentu, kiedy wyda nowe liście.
5
Problemy.

Ewentualne kłopoty w uprawie są sygnalizowane przez wygląd rośliny. Zwisające liście są wynikiem zbyt małej ilości dostarczanej wody – należy zwiększyć podlewanie, można też raz na jakiś czas wstawić roślinę do miski z wodą. Brak kwiatów może być związany ze zbyt małą wilgotnością powietrza lub z koniecznością przesadzenia rośliny. Nie zaszkodzi również odrobina nawozu. Zbyt nasłonecznione stanowisko odbija się na wyglądzie liści, które marnieją i żółkną. Przestawiamy wówczas roślinę w bardziej zacienione miejsce. Roślinę zaatakowaną przez mszyce czy przędziorki spryskujemy preparatami przeznaczonymi do zwalczania tych szkodników, dodatkowo odizolowujemy od reszty naszych roślin.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

róże miniaturowe
róża chińska
cyklameny

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane