telemarketerka

Jak dostać pracę jako telemarketer?

Żyjemy w czasach, kiedy znaleźć dobrą i satysfakcjonującą pracę nie jest łatwo. Istnieją jednak branże, w których ilość ofert nie maleje, a zarobki również wypadają w miarę godziwie. Jednym z takich sektorów jest telemarketing, który ponadto daje szanse choćby tymczasowego zatrudnienia również osobom bez doświadczenia, ponieważ w sprzedaży przez telefon najważniejsze są predyspozycje psychiczne kandydata. Nie pracowałeś nigdy jako telemarketer, a chcesz dowiedzieć się na czym ten zawód polega? Dowiedz się, co jest ważne w procesie rekrutacyjnym
1
Kontroluj swój ton głosu i sposób mówienia.

Jak już powiedziano wcześniej, od przyszłego telemarketera nie wymaga się zazwyczaj żadnej specjalistycznej wiedzy, ponieważ w momencie przyjęcia do pracy przechodzi on zwykle 3-dniowe szkolenie produktowe. Ważne są za to pewne naturalne predyspozycje, które dają nadzieję, że dana osoba poczuje się w nowej pracy na swoim miejscu. Pamiętaj, by na rozmowie kwalifikacyjnej zwracać uwagę na swoją poprawną dykcję i odpowiedni ton głosu. Ponieważ głos będzie Twoim narzędziem pracy, dbaj o to, by nie było czuć w nim zdenerwowania (prowadząc własne rozmowy z klientami szybko zrozumiesz, jak bardzo emocje sprzedającego są odczuwalne przez rozmówcę).
2
Pokaż postawę "ku rozmówcy".

Dbaj, by postawa Twojego ciała wyrażała opanowanie i chęć nawiązania kontaktu z rozmówcą (w tym wypadku osobą rekrutującą). Pamiętaj o nawiązywaniu kontaktu wzrokowego, nie spuszczaj wzroku i nie baw się nerwowo swoimi rękami. Nie zapomnij również o uśmiechu (w swojej pracy zrozumiesz, że chociaż brzmi to trochę nonsensownie, uśmiech także słychać przez telefon).
3
Opanuj emocje, bądź przygotowany na zadania wymagające kreatywności.

Obok standardowych pytań obejmujących twoją motywację do aplikowania na dane stanowisko, przygotuj się na niestandardowe testy. Jednym z nich może być prośba rekrutanta o zareklamowanie albo próbę sprzedaży dowolnego przedmiotu znajdującego się w pomieszczeniu, np. długopisu lub zszywacza. Uważaj, by trema nie sparaliżowała w tym miejscu twojej kreatywności oraz nie sprawiła, że zapomnisz o tym, czym powinieneś się w tym momencie wykazać – czyli umiejętnością słuchania klienta, analizy potrzeb i proponowania odpowiednich rozwiązań. Pamiętaj, że telesprzedawca powinien być trochę psychologiem, a trudno jest to osiągnąć, jeśli sami jesteśmy opanowani przez emocje.
4
Zastanów się, jak zareagujesz na trudności w komunikacji.

Bądź także przygotowany na wszelkiego rodzaju próby symulacji rozmowy telefonicznej, szczególnie te, w których będziesz miał za zadanie poradzić sobie z trudnym klientem. Mogą się również pojawić pytania o to co zrobisz, jeśli rozmówca zacznie cię nagle przez telefon obrażać. Warto odpowiedzieć sobie szczerze na te pytania wcześniej, w domowym zaciszu.
?

Wskazówki
* Rekrutacja to etap dość łatwy do przejścia w karierze telesprzedawcy. Pracując już w tym zawodzie pamiętaj, że chociaż telemarketerzy są powszechnie niedoceniani i traktowani po macoszemu, to w z każdej pracy można wynieść umiejętności, które pomogą w poszukiwaniu lepszego zajęcia. Lub też – przygoda z telemarketingiem pomoże zdefiniować własne oczekiwania i wykluczyć na trwałe tego typu oferty z kręgu zainteresowań w kwestii przyszłej pracy.

Strona 1 z 2

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane