Pęcherze na stopach

Jak uniknąć otarć i pęcherzy podczas biegania?
GosiaFGosiaF - specjalista Tipy.pl

3
Noś dopasowaną odzież

Otarcia są wynikiem nieustannego tarcia materiału o skórę. U kobiet część garderoby, która najbardziej powoduje otarcia, to sportowy biustonosz. Upewnij się, że twój strój nie jest ani zbyt luźny, ani zbyt obcisły. Odpowiedni rozmiar zapewni, że twoje ubranie nie będzie tarło o skórę w czasie biegania. Ta rada odnosi się także do skarpetek. Nie wkładaj zbyt cienkich, ponieważ zwiększy to ryzyko pojawienia się pęcherzy.

4
Noś dopasowane obuwie

Upewnij się też, czy twoje buty mają odpowiedni rozmiar i kształt dla twojej stopy. Odstęp pomiędzy czubkiem buta a najdłuższym palcem u nogi powinien wynosić około jednego centymetra. Nosek powinien być na tyle szeroki, abyś mogła swobodnie ruszać palcami. Za to twoja pięta nie powinna się ślizgać w czasie biegania.

5
Nasmaruj skórę

Sucha skóra łatwiej poddaje się otarciom. Nawilżaj ją po prysznicu i używaj wazeliny miejscach, gdzie mogą wystąpić otarcia lub pęcherze.

6
Przyklej plaster

Możesz także miejsca podatne na otarcia zakryć plastrem. Jest wiele różnych rodzajów samoprzylepnych plastrów, nawet takich imitujących skórę. Dają one skuteczną ochronę przed pęcherzami i otarciami. Możesz także przewiązać stopy lekkim bandażem.

7
Używaj talku

Aby twoje ciało nie lepiło się od potu podczas biegania, posyp je talkiem. Jest wiele produktów pochłaniających pot, łącznie z proszkiem do stóp.

?

Wskazówki
* Otarcia czy pęcherze mogą dotknąć każdego biegacza. Stosując się do powyższych rad, łatwiej będzie ci ich uniknąć. Pamiętaj, że zawsze lepiej zapobiegać niż leczyć. Nie pozwól tym drobnym uszkodzeniom zepsuć ci przyjemność biegania.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane