Jedzenie warzyw

Jak polubić warzywa?
GosiaFGosiaF - specjalista Tipy.pl

Jedną z naszych największych bolączek jest jedzenie niektórych warzyw. Niestety, w twoim jadłospisie nie może zabraknąć wielu różnych warzyw, jeśli chcesz się zdrowo odżywiać. Problem w tym, że nie wszyscy lubią ich smak. Na szczęście nie brak rozmaitych metod przyrządzania warzyw, które mogą pomóc ci je polubić. Warzywa są najbogatszym w wartości odżywcze jedzeniem na świecie i dostarczają nam duże ilości antyoksydantów, błonnika, minerałów i witamin. Dlatego powinnaś spożywać różnokolorowe warzywa 3-5 razy w ciągu dnia. Jedna porcja warzyw powinna mieć tę samą objętość co piłka do baseballa. Oto lista piętnastu trików, które z pewnością przemienią najbardziej zaciętych wrogów warzyw w ich miłośników:
1
Dodawaj warzywa do tych potraw, które lubisz najbardziej. Na przykład, dodaj paprykę lub grzyby do omleta lub warstwę świeżych liści szpinaku do lasagni.
2
Kiedy gotujesz domową zupę, dodaj do niej swoje ulubione warzywa. Albo: wzbogać warzywną treść zupy o obniżonym poziomie sodu dodając więcej marchwi, fasoli szparagowej lub soi.
3
Zrób warzywną sałatkę: użyj liści szpinaku i młodej fasolki zamiast liści sałaty i dodawaj takie warzywa, jakie lubisz.
4
Podawaj warzywa na surowo – niektórzy ludzie lubią smak chrupiących, niegotowanych warzyw.
5
Używaj sosów i dipów: zanurzaj warzywa w niskokalorycznych dipach jak hummus, salsa albo lekki dressing.
6
Wypróbuj włoską kuchnię. Pizza lub makaron to świetny sposób, aby przemycić w potrawach takie warzywa jak grzyby, brokuły, cukinia, papryka, świeże liście bazylii lub karczochy.
7
Pij soki z warzyw. Możesz zrobić swój własny sok z warzyw za pomocą blendera (np. z marchwi) lub kupić gotowy.
8
Podawaj je z pomysłem. Grillowany szaszłyk z warzyw, kolba kukurydzy czy nadziewana papryka to przekąski, które zainteresują zarówno dzieci, jak i dorosłych.
9
Grilluj warzywa – nic nie równa się z ich smakiem. Podawaj je z drobną ilością oliwy z oliwek . Szparagi, cukinia, papryka, pieczarki i bakłażan doskonale pasują do każdego posiłku.
10
Naucz się je odpowiednio gotować. Warzywa o mocniejszym lub gorzkim smaku, jak kapusta, kalafior, brokuły czy bakłażan, wymagają specjalnej uwagi podczas gotowania. Spróbuj je sauté lub smażone, albo dosmacz je octem balsamicznym, oliwą z oliwek i sokiem z cytryny.
11
Zaskakuj siebie. Połóż na kanapce palącą czerwoną paprykę, zawiń w tortillę świeżą bazylię czy nadziej pitę startą kapustą. Niespodziewany smak w znajomych potrawach sprawi, że zaczniesz inaczej postrzegać warzywa.
12
Wybieraj świeże warzywa. Jeśli w swoim życiu próbowałaś jedynie warzyw z puszki, nic dziwnego, że ich nie lubisz! Warzywa gotowane na parze, pieczone na grillu czy smażone na patelni mają całkiem inny smak i konsystencję.
13
Spróbuj warzywnych fast-foodów. Zamów sobie sałatkę, pałeczki z marchwi lub selera, panierowane brokuły czy pieczone ziemniaki. Uważaj tylko na wysokokaloryczne dipy i sosy.
14
Nie wynagradzaj siebie ani dzieci za zjedzenie warzyw. Polubisz wtedy nagrody, zamiast nauczyć się lubić warzywa.
15
Dodaj trochę sera. Zapiekaj warzywa z warstwą odtłuszczonego żółtego sera na wierzchu, aby dodać im smaku.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane