werbena

Jak pielęgnować werbenę?
GosiaFGosiaF - specjalista Tipy.pl

Rośliny werbeny, do których należą zarówno gatunki jednoroczne jak i wieloroczne, wydają pąki ślicznych drobnych kwiatków w szerokiej gamie kolorów, które pięknie prezentują się w twoim domu lub ogrodzie. Z ich słodkim aromatem i gęstym, bujnym listowiem, werbeny często umieszczane są w wiszących donicach lub okiennych skrzynkach. Rośliny te zazwyczaj zaczynają kwitnąć w lecie i trwa to aż do początku zimy. Jeśli jesteś dumną właścicielką werbeny, postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami, aby utrzymać kwitnącą i zdrową roślinę.
1
Trzymaj werbenę w całkowicie lub częściowo nasłonecznionym miejscu. Zasadź ją w zdrowej, dobrze przepuszczalnej ziemi, którą w razie potrzeby wymieszaj z kompostem przed zasadzeniem.
2
Zrób test gleby aby upewnić się, że ma ona zdrowe pH od 5.5 do 6.5. Taki test możesz kupić w sklepie ogrodniczym. Jeśli pH jest za wysokie, dodaj do ziemi siarkę a jeśli za niskie, dodaj wapno.
3
Po zasadzeniu nowej rośliny, połóż na powierzchni gleby warstwę ściółki.
4
Nawoź werbenę na wiosnę, przed okresem kwitnienia, za pomocą 12-12-12 (?) uniwersalnego nawozu. Jeśli roślina została dopiero co zasadzona, daj jej trochę czasu, aby mocno osiadła w ziemi, zanim zaczniesz ją nawozić. Nawoź werbenę tylko raz w ciągu sezonu wegetacyjnego.
5
Regularnie podlewaj nowo zasadzoną werbenę (co 2-3 dni) zanim się ustabilizuje. Później podlewaj tylko wtedy, gdy ziemia będzie wysychać. Nie przesadź z nawadnianiem, ponieważ może to powodować gnicie korzeni.
6
Obcinaj zwiędłe i opadłe pąki w okresie kwitnienia, aby w ich miejsce pojawiały się nowe.
7
Na zimę wyłóż ziemię ściółką aby uchronić ją przed zamarzaniem, jeśli tam gdzie mieszkasz są mroźne zimy a twoja werbena jest wieloroczna. Usuń tę warstwę ochronną na wiosnę.
8
Obetnij martwe gałązki wielorocznej werbeny na wiosnę i podtrzymuj stałą opiekę nad rośliną zgodnie z powyższymi wskazówkami.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane