Alternatywne przeglądarki internetowe

elreyelrey - specjalista Tipy.pl
Ostatnimi czasy nie ma praktycznie tygodnia w którym nie słyszymy o coraz to nowych błędach w programie IE, Opera, Firefox i dobrze strony ponieważ przynajmniej wiadomo na czym się stoi . Ale czy tak musi być? Wcale nie. Istnieje wiele alternatywnych przeglądarek które tych problemów nie mają, a jeśli już wystąpią użytkownik nie musi czekać kilka tygodni na wydanie odpowiedniej łatki tak jak ma to miejsce w przypadku programu Microsoftu. Przyjrzyjmy się im:
1
XeroBank Browser (kiedyś znany pod nazwą Torpark). Bardzo dobra, darmowa przeglądarka internetowa zbudowana na podstawach przeglądarki Firefox Portable. Cechy programu: program jest niezwykle bezpieczny, aplikacja nie pozostawia śladów obecności w internecie oraz nie wpuści na nasz komputer żadnego wirusa, ani oprogramowanie spyware i adware. Może być uruchamiany z dowolnego dysku przenośnego, na przykład PenDrive'a.
2
WebSpeedReader. Darmowa bardzo prosta przeglądarka stron internetowych. Cechy: bardzo ładne kolorowe menu, szybkość podczas przeglądania stron www, otwieranie stron w zakładkach, program pobiera strony www w tle dzięki temu ładowanie tych stron jest bardzo szybkie oraz jest bardzo szybka na tle konkurencji.
3
AOL Explorer. Darmowa przeglądarka o ciekawych funkcjach. Cechy programu: system przeszukiwania internetu Power Browsing - usprawnia szukanie informacji w internecie, przeglądanie miniatur stron internetowych ostatnio przez nas odwiedzanych, przeglądanie miniatur stron, które mamy w Ulubionych, blokowanie wszelkiego rodzaju reklam i okienek, przeglądanie stron w zakładkach oraz bardzo dobre filtrowanie reklam.
4
Enigma Browser to przeglądarka zbudowana w celu szybszego przeglądania stron internetowych.
Główne funkcje Enigma Browser:
• możliwość przeglądania stron w zakładkach
• blokowanie okienek popup z możliwością ich późniejszego zobaczenia
• dostęp do większości dobrych wyszukiwarek przy pomocy search Bar
• automatyczna pomoc przy wypełnianiu formularzy
• duża ilość skinów do przeglądarki
• możliwość zapisywania dużych ilości stron jednocześnie
• dostęp zarówno do zasobów online jak i offline (http, https, ftp)
• możliwość kontroli wyświetlanych przy starcie stron
5
Google Chrome. Jest to przeglądarka internetowa rozwijana przez Google. Jej kod został napisany w oparciu o rozwiązania open sourceowe, między innymi WebKit i Mozilla.
Jak można przeczytać na stronach Google, najważniejszymi zaletami tej przeglądarki są szybkość oraz stabilność działania. W przypadku wystąpienia jakiegokolwiek problemu program nie powinien się zamknąć, ale umożliwić dalszą pracę.
W przeglądarce zaimplementowany jest również specjalny tryb anonimowości, chroniący w pełni prywatność użytkownika. Aplikacja posiada również wbudowany mechanizm zwalczania złośliwego oprogramowania oraz wsparcie dla technologii Google Gears.
Pierwsza wersja testowa tej aplikacji dla systemów Windowsowych ukazała się 2 września 2008 roku. Aktualnie trwają również prace nad wersją przeglądarki dla systemu Mac OS X oraz Linux.
6
Ghostzilla. Darmowa przeglądarka internetowa, aplikacja oparta jest o przeglądarkę Mozilla Firefox. Program potrafi zintegrować się z dowolnym programem, dzięki temu przeglądana strona wygląda na jej część. Przeglądarka ta jest bardzo bezpieczna.
7
K-Meleon jest bardzo szybką, wysoce konfigurowalną i niewielką przeglądarką stron internetowych bazującą na silniku Gecko.
Jej najważniejsze cechy to:
• wykorzystuje istniejące ulubione strony z IE
• wykorzystuje istniejące zakładki NS
• całkowita kontrola nad menu i skrótami klawiszowymi
• szybki czas ładowania
• narzędzia chroniące prywatność
8
MultiPro. Niezwykle rozbudowana, darmowa przeglądarka internetowa. Cechy programu: szybkość, aplikacja zawiera w sobie narzędzie do pobierania całych stron internetowych, program zawiera w sobie klienta FTP oraz wiele rożnego rodzaju narzędzi sieciowych.
Strona 1 z 3

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

elrey
18.03.2009
@Alex: Osobiście używam Firefoxa 3.0 bez żadnych dodatków i przenośnie Operę 8.5 Lite na penie.Przeglądarka na penie daje mi to swobodę poruszania się po swoich ulubionych stronach bez wyszukiwania ich wczytując cały adres na innych kompach. Tzw.intymność...mądra rzecz