kalanchoe

Jak pielęgnować kalanchoe?

axima - specjalista Tipy.pl
Ojczyzną tej pięknej rośliny jest Madagaskar. Kwiat ten ma bardzo ciekawe kwiaty i ulistnienie. Kwiaty są barwy żółtej, różowej, szkarłatnej, białej, a także pomarańczowej. Kwiaty zebrane w kwiatostany długo kwitną.
1
Ta piękna roślina jest ozdobą każdego pomieszczenia, można ją kupić kwitnąca w kwiaciarni prawie o każdej porze roku. Ma piękne mięsiste zielone liście, a ponad nimi wyrastają zebrane w kwiatostany kwiaty. Liście rośliny hodowanej w domu są gładkie, czasami błyszczące, a czasami pokryte delikatnym puszkiem. Jest to roślina krzaczasta, w doniczce osiąga wysokość do 30cm. Roślina rosnąca w słonecznym miejscu obficiej i dłużej kwitnie, a jej liście mają intensywną barwę. Latem roślina musi mieć zapewnione świeże powietrze.
2
Przesadzanie i rozmnażanie.

Co roku wczesną wiosną roślinę przesadzamy do doniczki większej o jeden rozmiar. Roślinę rozmnażamy przez delikatne zerwanie liścia z ogonkiem i spryskujemy proszkiem do ukorzeniania. Sadzonki liścia po obsuszeniu kładziemy na ziemi, ziemia musi być świeża i sucha. Gdy zauważymy, że wyrosły korzenie zaczynamy podlewanie. Drugim sposobem rozmnażania jest ścięcie całego pędu i również spryskanie ukorzeniaczem. Tak przyszykowaną sadzonkę wsadzamy do ziemi i mocno podlewamy. Rozmnażamy także z nasion. Najlepsza ziemia dla tej rośliny to ziemia uniwersalna z dodatkiem piasku.

3
Nawożenie i podlewanie.

W czasie wzrostu i kwitnienia roślinę dokarmiamy co trzy tygodnie płynnym nawozem z zawartością potasu. Wiosną i latem podlewamy co czternaście dni, a podczas upałów co tydzień pod warunkiem, że ziemia jest sucha. W temperaturze około 7 stopni Celsjusza ograniczamy podlewanie. W czasie spoczynku roślinę trzymamy sucho. Podlewamy tylko raz na miesiąc, aby nie kurczyły się liście.

4
Szkodniki i choroby.

Gdy zauważymy okrągłe ubytki na brzegach liści, są to opuchlaki - należy zastosować pałeczki nawozowe do zwalczania szkodników roślin doniczkowych.

Liście często są zaatakowane przez wełnowce, wówczas zauważymy na liściach tuż przy ogonku kłaczki waty. Bawełniany wacik lub płatek kosmetyczny zanurz w denaturacie i delikatnie usuń je, można tez opryskać roztworem insekcytydu i powtórzyć po 14 dniach - do trzech razy.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Lilak - bez
Maliny
hibiskus

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Kasia
04.05.2015
Poczekaj jeszcze troche, podlewaj i zasilaj. Jesli po kilku tygodniach nie bedzie widac kwiatkow to obetnij te pedy i posadz do doniczki. Po ukorzenieniu zasilaj nawozem do roslin kwitnacych. Na pewno zakwitnie. Ja tez mialam taka sytuacje, nie chcialy kwitnac a wybujaly. Jak zakwitly to nie wiedzialy kiedy przestac. Moja wlasnie obcielam po przekwitnieciu.
alex1981
11.02.2012
mam pytanie co sie dzieje jeśli nie kwitnie a cały czas idzie do góry bo ma około 30cm wysokości a dolne liście opadaja cz mogę ja skrócić?proszę o szybka odpowiedz