spaghetti cukiniowe

Jak zrobić spaghetti z makaronem z cukinii?

mugga - specjalista Tipy.pl
Spaghetti inne niż wszystkie bo… bez makaronu! Makaron zastąpią warzywa i to one występują tutaj w roli głównej. Świetnie potrafią zastąpić makaron sprawiając, że danie jest nie tyle lżejsze, co zdrowsze i bogatsze w witaminy, nie tracąc przy tym na smaku. Gorąco polecam.
P

* 2 ugotowane filety z kurczaka,
* 4-6 małych, młodych cukinii,
* 2 marchewki,
* 1 garść posiekanej świeżej kolendry,
* 1-2 łyżeczki ziaren sezamu,
* SOS:
* ½ szklanki masła orzechowego,
* 1 łyżka sosu sojowego,
* 3 łyżki octu ryżowego,
* 2 łyżeczki oliwy z sezamu,
* 1 ząbek czosnku, sprasowany,
* ½ - 1 łyżeczka cukru (w zależności od smaku),
* Przynajmniej ¼ szklanki wody.

1
Do małej miski wrzuć wszystkie składniki na sos, oprócz wody. Dokładnie je zmiksuj na jednolitą masę. Następnie dodawaj po trochę wody, aby masa nabrała konsystencję sosu. Gdy efekt będzie zadowalający zaprzestań dodawania wody.
2
pocięta w długie, cienkie paseczki cukinia / obieraczka z ząbkami
Teraz czas na warzywa. Cukinię dokładnie umyj i odetnij końce z obu stron. Marchewki oskrob lub obierz. Za pomocą obieraczki z ząbkami potnij cukinię i marchewkę na długie paseczki. Będzie wyglądała jak makaron. Obieraczka ta niestety nie jest dostępna w każdym sklepie. Ale można ją znaleźć w sklepach internetowych. Ja ją dostałam w prezencie i uważam, że jest świetna. Potrawy nabrały zupełnie nowego wymiaru.
3
szatkownica do warzyw
Jeśli nie możesz nigdzie znaleźć takiej obierki posłuż się szatkownicą do warzyw.
4
Tak przygotowane warzywa wrzuć na wrzątek i zblanszuj je. Woda powinna być lekko posolona. Najpierw wrzuć marchewkę. Po 2-3 minutach dorzuć cukinię. Od tego momentu poczekaj jeszcze ok. 2 minuty i wyjmij wszystkie warzywa z wrzącej wody i natychmiast przelej zimną wodą, aby zatrzymać proces gotowania.
5
makaron z cukinii z kurczakiem
Na talerzu ułóż ładnie warzywny makaron. Na makaron połóż porwane kawałki kurczaka.
6
sos do makaronu z cukinii
Wszystko polej przygotowanym sosem.
7
spaghetti z cukinii
Danie podawaj na ciepło. Posyp kolendrą i ziarnami sezamu.

Powiązane porady

spaghetti z sosem awokado
Jak gotować makaron?
zapiekanka z makaronu, szpinaku i sera

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane