Oznaki owulacji

Jak rozpoznać oznaki owulacji?

DzieckoDziecko - specjalista Tipy.pl
Będziesz zaskoczona ile znaków i sygnałów daje Twoje ciało przed zbliżającą się owulacją. Najważniejsze jest aby wsłuchać się w swój organizm i go dokładnie obserwować. Pomożemy Ci poznać te sygnały. Zapoznaj się z poniższymi instrukcjami.
1
Jeżeli masz to szczęście (lub nieszczęście zależy ja na to spojrzeć) wyczujesz moment owulacji, którego sygnałem jest kłujący ból w okolicach podbrzusza, często z jednej strony. Może on osiągać różne nasilenie od lekkiego, ledwo odczuwalnego do mocniejszego. Podobny on jest do bólu okresowego, może promieniować w okolice miednicy i może skończyć się w każdej chwili lub potrwać kilka dni. Często jest on zlokalizowany po stronie jajnika z którego uwolni się jajeczko. Jeżeli odczuwałaś opisany wyżej ból znaczyło to że miałaś owulację lub będziesz ją miała za dzień czy dwa.
2
Następnym sposobem na rozpoznanie owulacji jest obserwowanie śluzu w pochwie. Może wydawać ci się dziwne, ale zwiększona ilość śluzu w pochwie jest doskonałym sygnałem o występującej właśnie owulacji. Gdy śluz jest przeźroczysty, ciągnący i lepki znaczy to że trwa owulacja. Organizm naturalnie wytwarza taki śluz, a by ułatwić plemnikom przetrwanie i poruszanie się podczas kontaktu seksualnego. Obserwuj wydzielinę z pochwy podczas całego cyklu miesięcznego a łatwo nauczysz się rozpoznawać kiedy wskazuje ona na owulację.
3
Możesz również wyznaczać owulacje za pomocą zwykłego termometru rtęciowego lub elektronicznego. Powinnaś mierzyć temperaturę każdego ranka i zapisywać pomiary. Temperatura będzie wyższa o około pół stopnia w dniach których trwa owulacja i utrzyma się na tym poziomie aż do pierwszego dnia okresu. Dzieje się tak dlatego, że organizm przygotowuje warunki temperaturowe w razie gdyby jajo zostało zapłodnione. Wówczas temperatura nie spadnie tylko utrzyma się podwyższona przez następne dni cyklu. Tym sposobem możesz również wiedzieć od najwcześniejszych dni że możesz być w ciąży. Oczywiście jeśli organizm nie przechodzi żadnej choroby, podczas której utrzymuje się wysoka temperatura. Najlepiej dokonywać pomiaru temperatury w pochwie, jest on dokładniejszy.
4
Możesz również zakupić testy owulacyjne. Są one dostępne w każdej niemal aptece. Aby prawidłowo go wykonać musisz postępować zgodnie z instrukcją do niego dołączoną. Pamiętaj że jest to test jednorazowego użytku.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

dni płodne
leczenie bezpłodności kobiet metodami naturalnymi
ciąża

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

jonaelle
22.04.2013
bzdura! temperatura obniża się a nie podnosi! Wzrost następuje PO OWULACJI i utrzymuje się do końca cyklu by opaść tuż przed miesiączką