Plemniki i jajeczko

Jak poprawić jakość spermy?·

ZdrowieZdrowie - specjalista Tipy.pl
Plemniki i jajeczko
1 z 7
Niska jakość nasienia może być przyczyną trudności z zajściem w ciążę. Plemniki są często uszkodzone, mało ruchliwe oraz jest ich obniżona ilość (poniżej 20 milionów/mililitr). Wpływ na polepszenie jakości nasienia ma odpowiednia dieta oraz odpowiedni, zdrowy tryb życia.
1
Orzechy brazylijskie
Orzechy brazylijskie

Wypalone papierosy, zanieczyszczone powietrze i wszystkie inne toksyny wokół człowieka żyjącego w dzisiejszym świecie negatywnie wpływają na jakość nasienia produkowanego przez mężczyzn. Wszystkie te toksyny mogą "uszkodzić" nasienie a co za tym idzie komórki DNA w nim zawarte, co przyniesie ryzyko poczęcia dziecka z wadą. Receptą na to są orzechy brazylijskie. Zawierają one duże ilości selenu, który jest minerałem wpływającym na poprawę jakości nasienia, czyniąc je dużo zdrowszym jak również wpływa na sprawność i szybkość poruszania się plemników.

2
Wątróbka
Wątróbka

Może czytając to powiesz, "eee wątroba jest ohydna". Jeśli jej nie lubisz i nawet na sama myśl czujesz odrazę wówczas musisz ją polubić za wszelką cenę (dla jej fanów problem nie istnieje, należy tylko zwiększyć ilość jej spożycia). Wystarczy, że będziesz ją jadł po parę deko dziennie. Nie ma nic lepszego niż pokłady witaminy A zawartej właśnie w wątrobie. Mężczyźni którzy jedzą wątróbkę mają dużą zawartość witaminy A w organizmie, a tym samym ich aktywność seksualna i jakość spermy jest dużo lepsza od tych co nie jej unikają. Jeżeli jednak mimo wszelkich prób i najszczerszych chęci nie jesteś w stanie przełknąć wątróbki pod żadną postacią jedz surówkę z sałaty czerwonolistnej z dodatkiem posiekanej marchwi.

3
Brzoskwinie
Mrożone brzoskwinie

Mężczyzna spożywający dziennie około 200 mg naturalnej witaminy C ma dużą większa zawartość plemników w spermie niż mężczyzna nie spożywający tej dawki. Witamina C jest nie tylko ważna w procesie produkcji plemników przez organizm, ale także wpływa na ich żywotność i przeżywalność oraz zapobiega "sklejaniu" się spermy a co za tym idzie plemniki łatwiej trafiają do celu. Witamina C poprawia również lepsze przyswajanie w takich związków jak cynk, miedź, potas, wapń oraz jest wspaniałym antyutleniaczem.

W lecie możesz spożywać wszelkie owoce bogate w witaminę C. W zimie jest to utrudnione, gdyż mrożone owoce tracą pokłady tej witaminy w dużym stopniu. Polecam mrożone brzoskwinie - one jako jedne z niewielu po rozmrożeniu zawierają dużo witaminy C. Zaopatrz swój zamrażalnik w odpowiednim czasie, możesz zrobić z nich koktajl i spożywać go do porannego posiłku lub jako pierwszy napój po przebudzeniu. Spożywanie 2 kubków dziennie brzoskwiniowego koktajlu pokryje twoje dzienne zapotrzebowanie na witaminę C, a twoja sperma będzie również odżywiona a twoje plemniki sprawne i szybkie.

4
Nie palić
Używki

Jeśli chcesz aby twoja sperma była wysokiej jakości powinieneś unikać palenia papierosów, picia alkoholu, kawy jak również jakichkolwiek leków, które miałyby niekorzystny wpływ na jakość nasienia lub na zmniejszenie potencji.

5
Bieganie
Sport

Mężczyźni z nadwagą powinni ją zrzucić. Jednak panowie, którzy ćwiczą dużo oraz bardzo intensywnie powinni troszkę dać na luz. Należy ćwiczyć i się ruszać ale z głową.

6
Miłość
Kochaj się często

Wyniki ostatnich badań dowodzą o tym, że codzienne stosunki (nawet kilka razy dziennie), na dwa dni przed i w dzień owulacji zwiększają prawdopodobieństwo zajścia w ciążę. Mimo tego iż liczba plemników jest wówczas zmniejszona w ejakulacie, to ciągle odnawiany zapas plemników ma o wiele większe szanse na wniknięcie do śluzu i zapłodnienie komórki jajowej. W takim ujęciu zapładnianie staje się procesem ciągłym a nie jednorazowym.

?

Wskazówki
* Powyższe propozycje wspomagają proces zapłodnienia. Samo zapłodnienie uzależnione jest od wielu czynników.
* Unikaj gorących kąpieli, szczególnie jeśli lubisz sobie dłużej posiedzieć w wannie. Gorąca woda negatywnie wpływa na twoją spermę.

Strona 1 z 7

Powiązane porady

mężczyzna przy posiłku
niepłodność męska
Planowanie rodziny

Podobne porady

Komentarze (8)

* Pola wymagane

kasia_froncek
25.01.2016
Tutaj może sprawdzić się navitin pomaga zarówno na libido jak i na jakość plemni9ków. Kiedy starałem się z zona o dziecko tez miałem te problemy i lek się sprawdził.
ovuovo
28.10.2014
Z witamin na poprawę nasienia ja brałem FertilMan i dodatkowo Maca. Smak straszny ale pomaga też na libido.
balbina
16.09.2014
Słuchajcie - tu pytanie bardziej dla mężczyzn. Czy przyjmujecie jakies witaminy, suplementy ? Co radzicie przy słabym libido mężczyzny ?
Daniel
04.04.2014
Wątróbka, ryby, orzechy i do tego suplement diety (ProMen jest bardzo dobry), dorzuciłem do tego ćwiczenia 3 razy w tygodniu i jakoś mojego nasienia poprawiła się znacznie.
dominika
21.01.2014
Czyli taka po prostu łaczona kuracja ?
Ale to dobrze bo jeden suplement moze miec wpływ na drugi. Ja też jestem jak najbardziej za.
wiktoria222
30.09.2013
Jesli staracie sie o dziecko to polecam jeszcze do tego również kupic żel Pre seed w aptece. Żel poprawi jakość męskiego nasienia i na pewno wpłynie pozytywnie w czasie starań o dziecko.
Edi
04.09.2013
TO JEST CIEKAWE ;)
11

Zbyt dużo seksu może mieć negatywny wpływ na jakość i ilość twojego nasienia. Zbyt częste uprawianie seksu nie jest dobre. Seks raz na dzień lub nawet co dwa dni to najlepsze wyjście. Jądra będą w stanie wyprodukować w tym czasie nowe plemniki, które będą zdrowe i silne. Może to również zwiększyć szansę na poczęcie dziecka.
I KOLEJNY TEMAT Z TEJ STRONY
Kochaj się często

karol
05.01.2012
Ja wiem jak poprawić jakoś spermy i właśnie to uskuteczniam. Kupiłem w aptece AXAREN MEN, który wpływa na wzrost ilości plemników, na proces powstawania i dojrzewania plemników oraz zwiększa żywotność i ruchliwość plemników. Mój kumpel po 2,5 miesiąca brania tych tabletek zapłodnij swoją małżonkę, a starali się w sumie prawie rok. Jest to zwykły suplement, ale ma przeciwutleniacz, który jest pierwszorzędny w tego typu problemach. Poczytajcie trochę o astaksantynie. To właśnie ona jest w tym suplemencie głównym składnikiem. Ciekaw jestem jak szybko u mnie zadziała.