firma

Jak dostosować swoją firmę do potrzeb otoczenia?
muszka - specjalista Tipy.pl

Założenie własnej działalności gospodarczej jest nie lada wyzwaniem, ponieważ trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników, które będą wpływały na naszą firmę. Dopasowanie firmy do potrzeb otoczenia nie jest sprawą łatwą, aczkolwiek wykonalną. Przedtem jednak trzeba poznać otoczenie, w którym zakłada się firmę i dokładnie wiedzieć czego oczekują od nas klienci. Jeśli zakładasz własną działalność gospodarczą i nie wiesz na co zwrócić szczególną uwagę- ten artykuł jest dla Ciebie!
1
Po pierwsze musisz poznać konkurencję ze swojej branży- więc jeśli pracujesz w firmie, która zajmuje się akcesoriami fotograficznymi to poznaj wszystkie sklepy tego pokroju w okolicy. Przejdź się do tych sklepów i zobacz jak szeroki asortyment proponują oraz za jaką cenę. Od tego zależy w jakim stopniu będzie atrakcyjne Twoje przedsiębiorstwo dla konsumentów. Jeśli konkurencja będzie oferowała znacznie lepsze modele aparatów i to za niską cenę, to Twoja oferta będzie wydawać się niewarta uwagi. Zapisz wszystkie spostrzeżenia, ponieważ potem na ich podstawie będziesz modyfikować swoją firmę.
2
Drugim krokiem będzie zbudowanie atrakcyjnej oferty – ceny muszą być około 5-10% niższe, niż u konkurencji przynajmniej na pierwsze cztery miesiące, ponieważ przez ten czas firma wyrabia sobie tzw. „pierwsze wrażenie”. Jeśli natomiast nie możesz sobie pozwolić na niższe ceny, to dołączaj do każdego zakupu śmieszne gadżety, np. breloczki do kluczy lub inne bibeloty. Zadbaj również aby obsługa była miła i przyjazna. Twoja firma na wstępie musi zdobyć zaufanie klientów i zostawić dobre wrażenie.
3
Zbadaj tendencje społeczeństwa, które zamieszkuje dane miasteczko lub dzielnicę. Jeśli dane miasto zamieszkują ludzie o dość małych zarobkach to bez sensu byłoby zakładanie salonu samochodowego z drogimi markami. Ludzie nie mieliby na nie pieniędzy, a handel nie byłby opłacalny, bo nie byłoby zbytu. Podobne tendencje, tyle, że na tle wiekowym, są równie ważne, np. jeśli dane miasteczko zamieszkuje 75% ludzi po 50-tym roku życia, to bez sensu byłoby zakładanie dyskoteki dla młodzieży. Zbadaj więc preferencje ludności zamieszkującej okolicę i staraj się dopasować do ich oczekiwań. Pamiętaj, że każda firma jest uzależniona od klientów, dlatego musi znać ich preferencje!
4
Zadbaj o dogodną lokalizację. Jeśli Twoja firma pracuje w dużym mieście, jest to szczególnie ważne, ponieważ ludzie w mieście lubią mieć wszystko „pod ręką”. Niestety wynajmowanie lokalu w centrum będzie drogo kosztować, lecz przy odpowiedniej reklamie ta inwestycja na pewno się zwróci.
Strona 1 z 2

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

bluem
02.12.2015
Wsparcia przy prowadzeniu działalności będzie wkrótce udzielać Centrum Kreatywności w Warszawie a w budynku przy Targowej 56 będzie mieściło sale konferencyjne, biura i miejsca spotkań biznesowych oraz profesjonalne doradztwo.