wizyta u dentysty

Jak wybrać dobrego dentystę?

Zwykle tylko nieliczni mogą się pochwalić regularną troską o stan swoich zębów i częstym chodzeniem na przeglądy. U pozostałych często wizyta u stomatologa odkładana jest do chwili, kiedy radzenie sobie z bólem nie jest możliwe bez środków przeciwbólowych. Zanim jednak dopuścisz kogoś do jakichkolwiek zabiegów na twojej szczęce, warto wziąć pod uwagę poniższe kwestie.
1
Jak zawsze najpierw sięgamy po opinię naszych przyjaciół W końcu wszyscy mamy zęby i każdy prędzej czy później będzie miał z nimi problemy. A jeśli koleżanka, o której wiesz, że jest delikatna i boi się bólu mówi, że wyszła z gabinetu stomatologa bez niemiłych wspomnień, to pewnie coś musi być na rzeczy. Słuchaj również tego, co mówią czekający na wizytę pacjenci. Zwykle są oni skarbnicą wiedzy na temat danego lekarza.
2
Kolejną ważną kwestią jest gabinet i jego otoczenie. A zatem – czy istnieje poczekalnia, w której można w godziwych warunkach spędzić czas przed wizytą, czy jest w niej czysto (jak i w samym gabinecie), czy gabinet jest dobrze wyposażony; te wszystkie kwestie wpłyną potem na komfort naszej wizyty.
3
Weź pod uwagę również przewidywany termin wizyty. Zwykle pacjenci z bólem przyjmowani są bez kolejki, jeśli jednak dentystka uzna, że możesz poczekać, czas oczekiwania waha się od kilku dni w gabinetach prywatnych, do kilku miesięcy w przypadku wizyty „państwowej”. Zwróć również uwagę ilu pacjentów jest umawianych na jedną godzinę – jeśli jest to np. 4 chorych, łatwo policzyć jak wypada średni czas wizyty. Najbardziej korzystniej dla pacjenta wypada częstotliwość 1 osoba na 1 godzinę, zwłaszcza, jeśli przychodzisz do lekarza z poważnym problemem.
4
Doceń konkretne komunikaty. Profesjonalista powinien po zdiagnozowaniu twojego problemu (jeśli potrzeba, popartym RTG zęba) podać koszt leczenia danego zęba i pozostawić tobie decyzję, czy się na to decydujesz (a może wolisz ząb usunąć). Podstawą relacji pacjent-lekarz musi być szczerość, trudno przecież czuć się dobrze w gabinecie, w którym nie jesteś informowany, co ci dolega, ani o tym ile zapłacisz. Również po zakończeniu konkretnej wizyty i przy umówieniu się na następną powinieneś otrzymać informację o tym, co jeszcze warto by wyleczyć i ile to w przybliżeniu będzie kosztowało.
5
Zwłaszcza, jeśli boisz się wizyty, wybierz lekarza, który dba o utrzymywanie kontaktu z pacjentem podczas leczenia. Informacje o tym co jest właśnie w tej chwili robione i ile to będzie trwało na pewno pomogą poradzić sobie z bólem (zwłaszcza, jeśli mamy świadomość, że nie potrwa już długo).
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

zenek50zenek
11.02.2013
pierwsze wrażenie jest najważneijze, jak nie spodoba wam sie dentysta to uciekać iść do innego
zenek50zenek
31.01.2013
ja mam świetnego dentyste na prawdę