kwiaty domowe

Jak sprawić, aby cebulki kwiatów zakwitły w domu?
RozaRoza - specjalista Tipy.pl

Zbliża się wiosna oraz Wielkanoc a ty chciałabyś mieć dom pełen kwiatów. Możesz je wyhodować z cebulek. Poniżej znajdziesz instrukcję jak to zrobić.
P

* Cebulki kwiatów, np. hiacynt, krokus, amarylis,
* Pojemniki do hodowli cebulek,
* Dostęp do promieni słonecznych

1
W sklepie wybierz zdrowe okazy cebulek, możesz poprosić o pomoc sprzedawcę aby wybrać odpowiednie.
2
Większość cebulek hoduje się w warunkach domowych. Ne potrzebują ziemi, ale dużo wody, ciepła, światła i cyrkulacji powietrza.
3
Przygotuj pojemniki w których będziesz hodować cebulki. Wybór należy do ciebie, nie ma szczególnych wytycznych co do jego rodzaju. Im bardziej kreatywna będziesz tym piękniej będzie się prezentował kwiat. Warunkiem jest tylko to aby cebulka miała miejsce do rozrostu swoich korzeni i będzie łatwo ją podlewać w wybranym pojemniku. Szklane, przeźroczyste pojemniki maja taką zaletę, że będziesz widzieć czy korzenie się rozwijają i czy sięgają wody. Pojemniki muszą być oczywiście czyste, jeśli już wcześniej je używałaś.
4
Dla cebulki hiacynta na dno pojemnika nasyp ozdobnego żwiru około 2 cm. Do cebulek amarylisa na dno pojemnika nasyp około 3 cm ziemi doniczkowej. Ułóż cebulkę na ziemi i nalej wody przykrywając niemal całą cebulkę. Aby krokus zakwitł jego cebulka cała musi być przykryta ziemią. Weź to pod uwagę wybierając odpowiedni pojemnik, aby było miejsce na wsypanie ziemi. Możesz też hodować krokusa podobnie jak hiacynta czyli jedynie w wodzie.
5
Podlewanie. Do cebulek będących w wodzie nalewaj wody tak aby dotykała korzeni ale nie przykrywała cebulki. Innymi słowy aby cebulka nie była w wodzie jedynie punktowo w miejscu gdzie wyrastają korzenie. Do cebulek w ziemi nalewaj tyle wody aby ziemia była wilgotna.
6
Ustaw pojemniki w ciepłym miejscu w którym jest dużo słońca.
?

Wskazówki
* W pojemnikach z cebulkami w ziemi nie może być stojącej wody. Nie może ona być również bardzo mokra.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

magdaLENA
30.04.2018
Dlaczego po upływie ponad miesiąca mój wyczekiwany tulipan nadal posiada tylko liść??Czy jeszcze coś z niego wyrośnie?
agaus
25.01.2011
A moje hiacynty rosną w ziemi ,w doniczkach ,pięknie kwitną ...podsypywałam im nawóz i chyba troszkę za wcześnie zakwitły ...Żonkile również już poczuły wiosnę...