aranżacja kuchni

Jak urządzić małą kuchnię?

videk - specjalista Tipy.pl
Większość z nas dysponuje niewielką przestrzenią kuchenną, zwłaszcza w budownictwie wielkiej płyty, gdzie komfort korzystania z kuchni jest ograniczony przez ilość posiadanego sprzętu AGD i gadżetów kuchennych. Ten artykuł może Ci pomóc w dostosowaniu swojej kuchni do potrzeb i obiektywnych warunków pomieszczenia. Mała kuchnia nie musi być minimalistyczna, przemyślane rozwiązania, nowoczesna technologia i kreatywność jej właściciela to podstawa w urządzeniu niewielkiej kuchni w sposób praktyczny i komfortowy.
1
Aby zaplanować właściwe urządzenie malutkiej kuchni po pierwsze musisz zebrać i podzielić wszystkie dotychczasowe wady i zalety, które posiada pomieszczenie kuchenne i zamieszczony w nim sprzęt, meble, dekoracje. Istotne jest również podsumowanie możliwości zmian wnętrza, czyli na przykład wymiana mebli, redukcja sprzętów i akcesoriów kuchennych, możliwości technicznych podłączeń wodno-kanalizacyjnych.
2
Wybór odpowiedniego projektu zabudowy kuchni to trudna decyzja, w tym miejscu trzeba się zastanowić nad tym, do czego służy nam kuchnia, jaki tryb życia prowadzimy i co w kuchni jest dla nas najważniejsze, jakie cechy powinna posiadać nasza kuchnia, a jakie może.

W przypadku małej kuchni najlepiej iść na kompromis stosując proste i nowoczesne meble z zastosowaniem innowacyjnego zagospodarowania najmniejszej przestrzeni. Należy pamiętać, by nie przesadzić z zabudową przestrzeni, która jeszcze bardziej zmniejszy optycznie kuchnię. Istotna jest przestronność wnętrza, intuicyjna obsługa i wygodne wyposażenie.
3
Kiedy w naszej kuchni nie ma miejsca na wszelkie wynalazki kuchenne jak parowar, szybkowar, toster, opiekacz, suszarka do grzybów, wirówka do sałaty, mikrofalówka, grill i wiele innych, warto pomyśleć o wyposażeniu w uniwersalne i wielofunkcyjne urządzenie kuchenne. Podobnie jak zamiast miksera, blendera, szatkownicy, rozdrabniacza itp. warto zastosować robota kuchennego, jak też w zamian za suszarkę do naczyń i dwukomorowy zmywak zastosować zmywarkę. Tym sposobem zyskamy miejsce w pojedynczych szafkach i na blacie roboczym.
4
Idąc o krok dalej istotny jest wybór sprzętów, których najczęściej używamy, ale także zwrócenie uwagi na ich jakość i wygląd zewnętrzny, energochłonność oraz cechy dla nas ważne. Warto zainwestować w pojedynczy sprzęt AGD o wiele droższy, niż kupując pięć różnych tańszych, w ramach testu ich praktyczności i sprawności w kuchni. Naszym mottem powinno stać się twierdzenie, iż ważna jest jakość a nie wielkość naszej kuchni.
?

Wskazówki
* Pamiętaj, że nie wszystko, co modne jest wygodne.
* Zwróć uwagę na możliwości i wszechstronne zastosowanie kupowanych sprzętów AGD.
* Pamiętaj, że nie liczy się ilość mebli, sprzętu, a ich funkcjonalność i jakość.

!

Uwaga!
* Nie kupuj tego, czego nie potrzebujesz.
* Nie urządzaj kuchni jak Ci się podoba, ale jak Ci wygodnie.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

aranżacja mebli w pokoju
wystrój pokoju
łazienka

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane