mnoga ciąża

Jak dbać o siebie będąc w mnogiej ciąży?
DzieckoDziecko - specjalista Tipy.pl

Noszenie w łonie więcej niż jednego dziecka jest wielką łaską. Urodzisz więcej niż jedno dziecko podczas jednego porodu. Oczekiwanie bliźniąt lub więcej dzieci wiąże się również z większym ryzykiem. Potrzebujesz kilku ekstra rzeczy, które są niezbędne aby Twoje maleństwa były zdrowe.
1
Niezwłocznie zgłoś się do lekarza gdy odkryjesz że jesteś w ciąży. Jeżeli okaże się ona mnoga ciążą lekarz może przeprowadzać więcej badań niż przy pojedynczej ciąży. Mnoga ciąża wiąże się z większym ryzykiem dla kobiety, dlatego niezbędna jest opieka specjalisty, który będzie czuwał na zdrowiem maluszków w twoim łonie.
2
Pij dużo wody. Woda pomaga zapewnić dostateczną ilość płynu owodniowego, który chroni płody i zapobiega przedterminowemu porodowi. Przedwczesny poród jest największym ryzykiem kobiet noszących więcej niż jedno dziecko. Aby wiedzieć czy spożywasz odpowiednią ilość płynów obserwuj barwę swojego moczu. Jeżeli ilość wody jest odpowiednia powinien on być niemal przeźroczysty.
3
Zwiększ ilość przyjmowanego żelaza, razem z innymi przyjmowanymi witaminami dla ciężarnych. Żelazo zmniejszy ryzyko wystąpienia anemii u kobiety, której naturalne pokłady żelaza są pobierane przez więcej niż jedno dziecko. Koniecznie przedyskutuj ta kwestię z lekarzem prowadzącym ile żelaza dodatkowo powinnaś przyjmować i w jakiej formie.
4
Zwiększ ilość spożywanych kalorii. Ilość kalorii potrzebnych kobiecie ciężarnej jest wyższa niż nie będącej w ciąży. A mnoga ciąża zwiększa dodatkowo zapotrzebowanie na kaloryczność posiłków. Porozmawiaj z lekarzem na temat diety jaką powinnaś stosować już od początkowych miesięcy ciąży. Nie chodzi tu o puste kalorie ze słodyczy, ale o wartościowe produkty zawierające białko tj. fasola, soja czy chude mięso.
5
Zrezygnuj z trzech głównych posiłków. Zastąp je 5 lub więcej w ciągu dnia. W miarę jak twój brzuch będzie się powiększał nie dasz rady spożywać dużych posiłków, a aby zjeść odpowiednią ilość potrzebną do zdrowego rozwoju dzieci. Jedz częściej, ale mniejsze porcje. Wówczas cały czas Twoje maleństwa będą miały odpowiednią ilość pożywienia.
6
Obserwuj swoje ciało i jego rytm, gdyż może nastąpić przedwczesna akcja porodowa. Jeśli masz jakieś skurcze, nie lekceważ tego, a jeżeli w ciągu godziny pojawiły się one 4 razy natychmiast skontaktuj się z lekarzem.
7
Słuchaj swojego ciała. Kobiety będące w mnogiej ciąży z reguły mają bardziej nasilone poranne mdłości jak również czują się bardziej zmęczone. Mogą potrzebować więcej wypoczynku i skróconego czasu pracy.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane