bliźnięta

Jak odróżnić bliźnięta?
DzieckoDziecko - specjalista Tipy.pl

Narodzenie bliźniąt to podwójna radość, ale i podwójna praca, na dodatek jeśli są one identyczne na początku nawet matka może mieć kłopoty z ich odróżnieniem. Nie martw się - jest kilka prostych technik ułatwiających rozpoznanie identycznych bliźniąt, które pozwolą ci uniknąć pomyłki. Poczytaj poniżej jak rozpoznać bliźnięta.
1
Wracając ze szpitala do domu nie zdejmuj maleństwom bransoletek. Tam są napisane ich imiona i przez pierwsze dni ułatwią ci one identyfikację bliźniąt.
2
Pomaluj paznokieć u nóżki jednemu z bliźniąt. nic mu to nie zaszkodzi, a tobie ułatwi ich identyfikację. Pamiętaj że malujemy paznokieć tylko jednemu dziecku i zapisujemy któremu. Najlepiej zapisać w książeczce zdrowia dziecka, wówczas będziemy mieć pewność któremu dziecku wykonaliśmy pedicure. Pilnujemy aby paznokieć pomalować gdy tylko lakier odpryśnie lub się wytrze. Nie malujemy na przemian raz jednemu raz drugiemu, bo się pogubimy.
3
Cały czas uważnie obserwujemy dzieci, poszukując różnic na ciele, może w kształcie głowy, lub uszu. Pamiętając aby nie pogubić się podczas rozwoju dziecka gdzie kształt głowy będzie się zmieniał.
4
Może znajdziesz jakieś znamię, przebarwienie skóry, pieprzyk co pomoże i ułatwi ci identyfikację dwóch identycznych maluszków.
5
Jeśli ubierasz swoje maleństwa identycznie zawiąż jednemu z nich wstążkę na nadgarstku. Będąc w miejscu publicznym nie możesz przecież rozbierać dziecka, aby sprawdzić które ma pomalowany paznokieć czy poszukiwać pieprzyka na brzuszku.
6
Z czasem gdy bliźnięta podrosną będziecie mogli rozpoznawać je po cechach charakteru, upodobaniach itp. rzadko zdarza się że zachowanie bliźniąt jest identyczne mimo, iż wygląd zewnętrzny jest taki sam.
7
Mimo wszystkich zabiegów niestety zdarzają się pomyłki i rodzice mogą się pogubić. Wówczas należy zgłosić się na badanie odcisków palców, linii papilarnych, które pozwolą na nowo zidentyfikować bliźnięta. Niestety są to badania kosztowne.
8
Nie ma się jednak czym martwić na zapas. Już po kilku dniach będziesz potrafiła bez problemu odróżnić swoje dzieci. Bardzo rzadko się zdarza, że bliźnięta są całkowicie identyczne. Zwykle można się dopatrzyć maleńkich różnic jak np. układ ust podczas uśmiechania się, troszkę inny kształt główki itp.
Strona 1 z 2

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Przyszły ojciec
15.01.2020
Tak sobie wieczorem rozkminiałem sytuację. Co do ubierania dzieci w te same ubrania. Może też pomoc, aby dla jednego dziecka wycinać metki, a dla drugiego je zostawiać. Co prawda może po pewnym czasie zacząć wycinać, ale to dopiero jak się nauczy używać nożyczek ewentualnie noża.
arminwe
24.01.2012
"super" pomysł z lakierem - niech się dzieciak przyzwyczaja do chemii.