narcyzm

Jak oduczyć dziecko narcyzmu?
muszka - specjalista Tipy.pl

Czasami nasze dzieci uważają się za pięknych, mądrych, wręcz idealnych. Oczywiście pewność siebie nie jest rzeczą zła, chyba, że jest przesadzona. Przesadna pewność siebie może być objawem narcyzmu. Naszym rodzicielskim obowiązkiem jest wskazanie naszemu dziecku odpowiedniej drogi. Jeśli nie wiesz jak poradzić sobie z narcystycznym nastawieniem swojego dziecka - ten artykuł jest dla Ciebie!
1
Pierwszym krokiem w celu przezwyciężenia narcystycznego nastawienia dziecka jest uświadomienie, że wygląd to nie wszystko. Oczywiście w dzisiejszym świecie kładzie się spory nacisk na odpowiednią prezencję, ale nie powinna ona stać się głównym punktem do dążenia. Zapytaj swoje dziecko co chciałoby robić w przyszłości. Załóżmy, że chce być tłumaczem. Więc zapytaj je, jakie szanse na zdobycie pracy ma tłumacz, który ślicznie wygląda, ale kompletnie nic nie potrafi? Odpowiedź wydaje się być prosta i nasuwa się sama- w życiu jest o wiele ważniejszy rozwój intelektualny, niż dbanie o powierzchowność. To powinno stać się materiałem do przemyśleń dla Twojego dziecka.
2
Dziecku, którego jedynym problemem jest pryszcz na nosie, trzeba również pokazać jak wielu rzeczy w swoim życiu nie docenia. Pokaż mu dzieci głodujące na ulicy, które nie mają dachu nad głową, ani nie mają się w co ubrać. Nawet przez myśl by im nie przeszło, że mogą się martwić pryszczem na nosie. Są w życiu rzeczy o wiele ważniejsze. Zapytaj się swojego dziecka czy nadal martwiłoby się pryszczem na nosie, gdyby nie miało dachu nad głową.
3
Ty jako rodzic powinnaś dawać przykład i sama również przesadnie nie dbać o urodę. Dzieci bardzo często biorą przykład z rodziców. Jeśli Ty nie będziesz popadać w skrajności, to jest większe prawdopodobieństwo, że Twoje dziecko również tego uniknie.
4
Porozmawiaj ze swoim dzieckiem o priorytetach życiowych. Zapytaj o co najbardziej ceni sobie w życiu. Jeśli odpowie, że ładny wygląd, to stwórz teoretyczną sytuację- dziecko traci wszystko: pracę, dopadają go długi, a druga połówka odchodzi. Co wtedy po pięknym wyglądzie, gdy nie ma koło nas osoby, która może nas wesprzeć? Takie rozmowy powinny toczyć się spokojnie. Ty jako rodzic nie powinnaś unosić się gniewem oraz dawać jakichkolwiek „nauczek”, bo dziecko od razu zacznie się buntować. Na narcyzm są najlepsze szczere rozmowy. Dziecko, które przejawia objawy narcyzmu, ma po prostu zaburzony system wartości, a w tym wypadku nie pomogą prośby czy groźby. Musicie ze sobą szczerze rozmawiać o tym, co w życiu jest najważniejsze. Po pewnym czasie dziecko powinno dostrzec jak wiele traci zwracając uwagę tylko na swoją urodę.
?

Wskazówki
* Jeśli wspólne rozmowy nie pomogą, poproś o pomoc psychologa.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane