fotomontaż

Jak zrobić fotomontaż w Photoshopie?

muszka - specjalista Tipy.pl
Fotomontaż jest bardzo popularną formą obróbki graficznej. Dzięki niemu możemy stworzyć śmieszny efekt na zdjęciu czy dodać elementy, których wcześniej tam nie było. Wiele osób uważa, że stworzenie fotomontażu jest bardzo trudne. Nic bardziej mylnego! Czytając ten artykuł dowiesz się jak zrobić fotomontaż za pomocą programu Photoshop CS2.
P

* zainstalowany program Photoshop CS2 lub nowszy

1
Uruchom program Photoshop. Następnie otwórz wszystkie pliki graficzne, z których planujesz zmontować fotomontaż. Plik -> Otwórz ( tą operację możesz wykonać również za pomocą skrótu klawiszowego CTRL+O). Ten plik, który ma być tłem dla fotomontażu powiększ, aby widzieć jego szczegóły. W prawym dolnym rogu wyświetli Ci się miniaturka zdjęcia z dopiskiem tło i kłódki. Aby móc swobodnie pracować kliknij dwa razy na miniaturkę i naciśnij OK. w ten sposób utworzysz nową warstwę, na której można pracować. Plik, który ma być przeniesiony na tło, możesz odpowiednio przyciąć za pomocą narzędzia Kadrowanie (lub naciśnij klawisz C). Jeśli chcesz zmniejszyć rozmiar pliku do określonych wymiarów naciśnij Obrazek -> Wielkość obrazka. Następnie wpisz wartości, które Cię interesują i zatwierdź operację przyciskiem OK.
2
Następnie za pomocą narzędzia Przesunięcie (klawisz V) przesuń plik na odpowiednie tło w miejsce, które Ci odpowiada.

Jeśli obrazek, który przeniosłeś, okazał się zbyt duży lub zbyt mały, możesz zmienić jego wielkość zaznaczając jego obszar za pomocą Lasso lub Zaznaczenie prostokątne (dostępne po lewej w pasku narzędzi), a następnie postępować zgodnie z procedurą wspomnianą powyżej.

Do fotomontażu możesz dodać tekst wybierając narzędzie Tekst (lub wciskając klawisz T). Na górze możesz dopasować kolor oraz wielkość i styl czcionki. Po wpisaniu tekstu wciśnij klawisz Enter.

Po skończeniu pracy nad fotomontażem wybierz opcję Spłaszcz obrazek dostępną w prawym dolnym rogu (opcja dostępna pod znaczkiem trójkąta).
3
Jeśli chcesz uzyskać na zdjęciu efekt powielenia tego samego motywu, możesz skorzystać z narzędzia Stempel dostępnego w palecie narzędzi po lewej stronie. Na górze możesz dopasować rozmiar pędzla. Następnie Kliknij lewym klawiszem z jednoczesnym przytrzymaniem klawisza Alt na obszar, który chcesz skopiować. Następnie kliknij w miejsce, na którym ma być skopiowany dany obiekt. Ważne jest aby podczas tej operacji była zaznaczona opcja "Wyrównanie" i "Próbkuj wszystkie warstwy" (opcje te dostępne są na górze, powyżej zdjęcia). Nie zapomnij zapisać efektów swojej pracy.

Powiązane porady

gimp
usuwanie tła w photoshopie
zdjęcie z ramką

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

wieliczka
05.01.2016
Na fotokaturach można znaleźć naprawdę fajne obrazki, ja mam za każdym razem duży ubaw jak tam wchodzę:)