zmiana koloru oczu

Jak zmienić kolor oczu w Photoshopie?

muszka - specjalista Tipy.pl
Photoshop umożliwia wiele manipulacji obrazem. Za pomocą tego programu można nie tylko usunąć niedoskonałości skóry, lecz również w łatwy sposób zmienić kolor oczu. Z pozoru może wydawać się to dość skomplikowane, lecz czynność ta jest łatwa do wykonania. Jeśli chcesz zmienić kolor oczu w Photoshopie- ten artykuł jest dla Ciebie!
P

* Zainstalowany program Photoshop CS2 lub nowszy

1
Uruchom program Photoshop. Następnie otwórz zdjęcie, w którym ma być zmieniony kolor oczu Plik -> Otwórz (lub za pomocą skrótu klawiszowego CTRL+O). Dla lepszej pracy ze zdjęciem powiększ obszar roboczy naciskając jednocześnie klawisz "CTRL i +". Za pomocą narzędzia "Lasso wielokątne", które znajduje się w pasku narzędzi po lewej stronie musimy zaznaczyć dokładnie tęczówkę oka. Ważna jest tutaj precyzja, ponieważ każde „wyjście” poza tęczówkę będzie widoczne w finalnym wyglądzie zdjęcia. Gdy już obrysujemy jedno oko, trzeba przejść do drugiego. Aby to zrobić, należy podczas obrysowania przytrzymać klawisz SHIFT.
2
Następnie wybierz opcję Zaznacz -> Wtapianie i wybierz standardową ilość promienia 5 pikseli. Zatwierdź wybór przyciskiem OK. Następnie trzeba powielić warstwę za pomocą skrótu klawiszowego CTRL+J. Dzięki powieleniu warstwy będziemy mogli swobodnie zmieniać kolor tęczówki.
3
dopasowanie koloru oczu Photoshop
W następnym kroku wybieramy Obrazek -> Dopasuj -> Barwa/ Nasycenie. W oknie dialogowym zaznaczamy opcję "Koloruj", a następnie dopasowujemy kolor oka według własnych preferencji. Za pomocą suwaka Barwa, możemy zmieniać kolor tęczówki na dowolnie wybrany (oko może przybrać nawet różowy kolor!) Jeśli jednak chcemy otrzymać naturalny efekt, nie warto wybierać kolorów skrajnych, które będą dawać efekt sztuczności. Pod paskiem "Barwa" znajduje się pasek "Nasycenie". Dzięki temu suwakowi możemy dopasować nasycenie koloru. Im dalej w prawo, tym kolor będzie bardziej intensywny, a im bardziej w lewo tym kolor będzie bardziej stonowany. Ostatnim dostępnym paskiem jest pasek "Jasność". Ten pasek umożliwia nam dopasowanie jasności tęczówki. Tutaj wybieranie wartości skrajnych nie jest zalecane, ponieważ wygląda to mało naturalnie. Jeśli uzyskany efekt nam odpowiada naciskamy OK.
4
Ostatnim krokiem będzie spłaszczenie wszystkich warstw w jedno zdjęcie. W prawym dolnym rogu pod znaczkiem trójkąta dostępna jest opcja "Spłaszcz obrazek". Należy ją wybrać. Potem zapisujemy zmiany wybierając Plik -> Zapisz ( tą samą operację możemy wykonać używając skrótu klawiszowego CTRL+S).

Powiązane porady

pokaz slajdów
prezentacja PDF
zdjęcie z ramką

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane