zdrowe odżywianie

Co jeść, żeby mieć zdrową cerę?

Dieta to bardzo ważny element w naszym życiu. To, co jemy ma wpływ nie tylko na funkcjonowanie naszych narządów, ale także na stan naszej skóry. Nie bez powodu mówi się, że „Jesteś tym, co jesz”. Każdy produkt dostarczony naszemu organizmowi oddziałuje na niego, nasze samopoczucie czy też kondycję fizyczną. Nie każdy zdaje sobie z tego sprawę. W związku z tym warto wspomnieć o diecie, która pomaga w regulowaniu funkcji życiowych, powoduje poprawę jakości naszego życia, a tym samym wpływa na stan naszej skóry. W poniższym artykule znajdziesz kilka wskazówek odnośnie produktów, które warto włączyć do codziennej diety po to, żeby zapobiec stanom zapalnym skóry.
1
Rola skóry w naszym organizmie jest bardzo ważna. Ochrania ona organizm przed zewnętrznymi, szkodliwymi czynnikami, min. przed promieniem ultrafioletowym. Reguluje ona gospodarkę wodną organizmu a tym samym przyczynia się do termoregulacji. Co w związku z tym należy jeść, żeby wspomagać naszą skórę, a nie działać na jej szkodę? Jest kilka diet, które można uznać za bardzo zdrowe dla skóry. Między innymi jest to dieta śródziemnomorska bogata w ryby. Poniżej znajdziesz produkty, które należy włączyć do codziennego menu.
2
Pierwszą i najważniejszą witaminą, która pomaga wzmocnić naszą skórę jest witamina A. Niedobór tej witaminy może przyspieszać starzenie się komórek. Przyczynia się do tego zwiększona ilość wolnych rodników. Dzięki witaminie A zmniejsza się łojotok, który przyczynia się do powstawania trądziku. Wygładza ona również skórę. W jakich produktach znajdziesz najwięcej witaminy A? Z pewnością można do nich zaliczyć: morele, marchew, szpinak, suszone śliwki, dynia, słodkie ziemniaki, kapusta czy wątroba zwierzęca.
3
Kolejną witaminą, która pomaga zregenerować naszą skórę, jest witamina E. Dzięki tej witaminie opóźniamy proces starzenia się, a tym samym opóźniamy pojawianie się zmarszczek. Jest ona swego rodzaju przeciwutleniaczem. Ta witamina bierze udział w dostarczaniu komórkom substancji odżywczych oraz likwiduje opuchliznę. Dodatkowo wzmacnia ściany naczyń krwionośnych. Witaminę E znajdziemy min. w olejach roślinnych, kiełkach pszenicy, migdałach czy też orzechach.
4
Warto również wprowadzić do diety produkty bogate w witaminę C. Oprócz tego, że wzmacnia ona naszą odporność, to opóźnia ona również proces starzenia się. Tak jak witamina E, jest ona przeciwutleniaczem. Znajdziesz ją w produktach typu: papryka (szczególnie czerwona), owoce cytrusowe, kiwi, czarna porzeczka, jeżyny czy kapusta.
5
Należy także zwiększyć spożycie witamin z grupy B. Jak wiadomo mają one zbawienne działanie na nasz układ nerwowy ale także dbają one o stan naszej skóry. Niedobór witamin z grupy B może przyczyniać się do występowania zmian skórnych czy też utraty włosów. Witaminy te znajdziesz w produktach zbożowych, orzechach, kalafiorze, soczewicy.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

piękne włosy
woda z cytryną
detoks

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Twój e-mail nie będzie widoczny na stronie

#17491
08.02.2013
Staram się jeść zdrowo. Nasza cera w ogromnym stopniu pokazuje, to co jemy. Oczywiście zdarzają mi się "wpadki urodowe'. Za dużo słodyczy, napojów gazowanych.. Jednak na co dzień staram się jeść zdrowo. Prawie codziennie jem rybki wędzone (łosoś, makrela), sałatki owocowe i sok z wyciśniętych warzyw. Marchew, burak i seler wrzucam do sokowirówki i koktajl gotowy. Ostatnio włączyłam do posiłków olej lniany. Twarz jest promienna i bez wyprysków :) Pozdrawiam