relaks

Jak się zrelaksować?

Każdy z nas potrzebuje odpoczynku i chwili wytchnienia. W ciągu dnia, gdy cały czas jesteśmy w biegu, ciężko jest zatrzymać się na moment i zrelaksować się. Dlaczego? Przeważnie dlatego, że mamy masę obowiązków na głowie i ciężko nam jest wygospodarować choć odrobinę czasu dla siebie. Jednakże żeby zachować zdrowie psychiczne taka chwila wytchnienia jest konieczna. Ciągły, narastający stres może tylko nas zgubić. Jeśli nie będziemy zwracać na siebie uwagi, to prędzej czy później wszystkie napięcia, które schowaliśmy kiedyś w naszym wnętrzu, wyjdą z nas w najmniej odpowiednim momencie ze zwielokrotnioną siłą. Ten artykuł ma na celu zwiększyć twoją świadomość odnośnie zbawiennego wpływu relaksu na twój umysł i ciało.
1
Po pierwsze, najważniejszą rzeczą jest słuchać siebie. Twój organizm wie kiedy należy powiedzieć stop i dać sobie chwilę wytchnienia. Wsłuchaj się w wewnętrzny głos. Jeśli czujesz, że brak ci motywacji oraz często reagujesz nerwowo na różnego rodzaju sytuacje, to jest to odpowiedni moment, żeby pomyśleć o relaksie. Szanuj siebie. Nie pozwól, żeby przepracowanie oraz otaczające cię problemy weszły ci na głowę. Należy wypracować zdrowy dystans do otaczającej cię rzeczywistości.
2
Po drugie, powinieneś/powinnaś znaleźć sposób, który pozwoli ci oderwać się od rzeczywistości i chwilowo przenieść się w świat, w którym znajdziesz ukojenie. Każdy z nas ma ulubione czynności, które przynoszą mu przyjemność. Może to być czytanie książek, praca przy samochodzie, czy też pielenie kwiatków w ogródku. Dbaj o tą strefę. Ona jest tylko twoja. Dobrym sposobem na oderwanie się jest obejrzenie dobrego filmu. Nie wymaga to dużego nakładu finansowego, a pozwala przez jakiś czas być w innym świecie.
3
Jeśli czujesz, że jest coś nie tak, że coś zalega w twoim wnętrzu, to staraj się znaleźć przyczynę. Zadawaj sobie pytania. Jeśli znajdziesz odpowiedź, będziesz mógł/mogła racjonalnie ocenić sytuacje oraz zmienić do niej nastawienie. Pamiętaj, że problemy stają się mniejsze, jeśli zmienimy do nich nastawienie.
4
Ważną rzeczą w odpoczynku jest otoczenie. Wracając po pracy do domu zadbaj, żeby wracać do niego z chęcią. Utrzymuj w nim porządek, ponieważ sprzyja on harmonijnym myślom. Możesz również zakupić kominek do aromaterapii. Wybierz ulubiony zapach i wieczorem wlej kilka kropel do kominka. Sprzyja to relaksowi.
5
Naucz się medytować. Jest to niezwykły sposób na pozbycie się napięcia z ciała. Medytacja połączona z ćwiczeniami oddechowymi zwielokrotni efekt odprężenia. Do medytacji potrzebujesz spokojnego zakątka, w którym nikt przez pewien czas nie będzie ci przeszkadzać. Usiądź po turecku, zamknij oczy i skup się na oddychaniu. Nie myśl o niczym. Oczyść swój umysł. Dzięki temu odprężysz się. Powtarzaj to codziennie, bądź kilka razy w tygodniu.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

sposoby na zmęczenie
Jak poprawić pamięć?
zdrowy sen

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane