muzyka na ślubie w kościele

Jak wybrać muzyczną oprawę mszy ślubnej?

By dzień naszego ślubu był wyjątkowy dla nas, ale również dla naszych gości, staramy się często zaskoczyć gości w kościele jakimś nietypowym akcentem. Jednym z takich zaskakujących elementów może być muzyczna oprawa mszy. Poniżej kilka pomysłów jak można rozwiązać tą kwestię.
1
Nie wyobrażasz sobie ślubu bez marsza weselnego zagranego na organach, ale przerażają cię umiejętności organisty? Możesz spróbować zaangażować do tego odpowiedniejszą osobę. Problemem może być cena a także dostępność instrumentu. Często parafialny organista życzy sobie odstępnego za to, że pozwala komuś grać zamiast siebie, w związku z tym dla ciebie kończy się to podwójną opłatą.
2
A może skrzypce? Są one innym, często spotykanym instrumentem, zresztą bardzo urokliwym i chwytającym za serce. Dźwięk skrzypiec w momencie komunii na pewno wzruszy niejednego słuchacza. Dodatkowo zwykle łatwo znaleźć muzyka (niezależnie od tego czy decydujemy się na profesjonalistę czy ucznia szkoły muzycznej) który podejmie się grania, ponieważ klasy skrzypiec są także w mniejszych szkołach muzycznych a przewiezienie instrumentu nie jest problemem. Można również wynająć kwartet smyczkowy, co wiąże się zwykle ze sporymi dodatkowymi kosztami i bardziej zawiłą logistyką, oraz kwestią ulokowania muzyków w kościele, jednak po rozwiązaniu tych wszystkich problemów na pewno wrażenia będą niezapomniane.
3
Trudniej będzie znaleźć kogoś, kto w dzień ceremonii zagra nam na trąbce bądź harfie. Nie jest to oczywiście niemożliwe, ale trzeba przygotować się na dłuższe poszukiwania. Warto w tym miejscu przeszukać ogłoszenia w prasie, zorientować się czy jest szansa znaleźć taką osobę w najbliższym dużym ośrodku muzycznym, czy też zapytać muzyków zaangażowanych w oprawę muzyczną na naszym przyjęciu bądź weselu, czy znają kogoś odpowiadającego naszym wymaganiom. Często muzycy działający na danym terenie bardzo dobrze się znają, a jeśli są wykształceni muzycznie, mają dodatkowo znajomych ze szkoły.
4
A może osoba śpiewająca, która operowym głosem zaśpiewa nam jeden ze ślubnych standardów? Jest to również rozwiązanie dość łatwe do zrealizowania, problemem może być tylko wybór odpowiedniej osoby, no i cena usługi. Oczywiście przy tym jak i przy poprzednich wariantach powinniśmy zadbać o odpowiednie nagłośnienie, by piękna muzyka nie zginęła gdzieś w murach kościoła. Warto przed ceremonią zrobić próbę akustyczną, by we właściwym momencie wszystko było dopięte na ostatni guzik.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Ślub w ciąży - Jessica Simpson
fryzura ślubna, fryzury ślubne, upięcia ślubne
małżeństwo

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane