kwietniki

Jak przygotować kwietnik?
ogrodziarz - specjalista Tipy.pl

Tradycyjnie nazwę tę stosuje się do regularnie zarysowanych powierzchni obsadzonych ozdobnymi roślinami sezonowymi. Mogą to być kompozycje nieraz bardzo skomplikowane, jak słynne dywany kwiatowe w miejscowościach letniskowych, lub proste - powierzchnie w formie figur geometrycznych, obsadzone kwiatami jednego gatunku, rzadziej 2-3 gatunków. Kształty takich kwietników powinny być łatwe do wytyczenia w ogrodzie. Poniżej znajdziesz pożyteczne porady.
P

* pomysłowość
* kwiaty

1
Dobrze sprawdzają się takie kształty kwietników jak kwadrat, prostokąt o niewielkiej różnicy między dłuższymi a krótszymi bokami, trójkąt, koło i elipsa.
2
Kwietniki najprościej jest obsadzić kwiatami jednego gatunku, o wyrównanym wzroście. Nadają się do tego celu rośliny jednoroczne i trwałe, średniej wysokości (20-50 cm), a nawet niskie (10-20 cm).
3
Jednym ze sposobów aranżacji może być otoczenie kwiatów wyższych obwódką z kwiatów niższych.
4
Jeszcze inną kombinacją może być umieszczenie po środku kwietnika grupy roślin wysokich, otoczenie ich szerokim pasem z roślin średnio wysokich i obramowanie całości obwódką z roślin niskich.
5
Bardziej skomplikowane, ale możliwe do zastosowania również w ogródkach przydomowych, jest dzielenie figur kwietników na kilka regularnych pól i obsadzanie ich różnymi kwiatami. W tym wypadku jednak lepiej stosować rośliny jednakowej wysokości, a różnych barw.
6
Można też w jedne figury wpisywać inne, np. trójkąt w kwadrat, koło w prostokąt, i to wcale nie koniecznie symetrycznie. Interesujące może być np. niesymetryczne umieszczenie 2-3 kół różnej wielkości w polu prostokąta.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane