kanduzowana skórka pomarańczowa

Jak kandyzować skórkę pomarańczową?

mugga - specjalista Tipy.pl
Kandyzowana skórka pomarańczowa przydaje nam się do różnego rodzaju wypieków. Ale jest to tez pomysł na super przekąskę. Kandyzować możesz też skórki innych cytrusów, takich jak grapefruity czy cytryny. Wypróbuj i ich smak. Poniżej znajdziesz instrukcje jak kandyzować skórki cytrusowe. Po co kupować, skoro można samemu?
P

* 3 pomarańcze,
* 2 grapefruity,
* 4 cytryny,
* 1 1/2 szklanki wody.

1
Ostrym nożem obetnij cytrusy od strony ogonka i łodyżki.
2
Obierz każdy owoc wokoło, aby skórka była w miarę długa. Następnie skórkę potnij na cienkie paski.
3
W średnim garnku zagotuj wodę. Na wrzątek wrzuć pokrojone skórki. Gotuj je przez około 10 minut. Powinny być miękkie, ale nie rozgotowane. Wyjmij je łyżką z dziurkami i przełóż na ruszt z piekarnika wyłożony papierem. Pozwól skórkom przeschnąć. Następnie włóż na 15 minut do nagrzanego piekarnika.
4
W osobnym naczyniu zmieszaj 1 szklankę wody i 1 szklankę cukru. Doprowadź do wrzenia i gotuj. Cukier powinien się rozpuścić.
5
Gdy syrop zacznie gęstnieć wrzuć do niego skórki. Gotuj wszystko razem 8-10 minut.
6
Po tym czasie wyjmij skórki z syropu łyżką z dziurkami i wyłóż na papier do pieczenia. Odseparuj skórki od siebie.
7
Pozwól im stygnąć przez godzinę. Oprósz je w cukrze, który Ci został.

Powiązane porady

nachos z tortilli
Galaretka wielkanocna
Pasta z cukinii

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane