kurka do gotowania jaj

Jakie gadżety kuchenne przydadzą się w kuchni?

W sklepach z artykułami gospodarstwa domowego cały czas pojawiają się gadżety, mające na celu umilić i ułatwić nam przygotowanie smacznych potraw. Czasy, gdy do ugotowania obiadu wystarczył garnek, deska do krojenia i ostry nóż odchodzą powoli w niepamięć. Z wielu sklepowych propozycji można wypatrzeć te, które naprawdę poza ciekawym designem, znajdują swoje praktyczne zastosowanie.
1

Ceramiczny nóż – nie tylko jest ostry i trudno się tępi. Można nim precyzyjnie pokroić twardy ser, wędlinę i kruszący się chleb. Dostaniemy go już od około 30 zł.

2

Miękka, rozwijana stolnica – jest lekka, nie zajmuje dużo miejsca po zwinięciu w rulon i umyjemy ją w ciągu minuty. Ciasto się do niej nie lepi. Kosztuje w zależności od wielkości i firmy około 30-60 zł.

3

Spieniacz do mleka – idealny nie tylko dla wielbicieli latte. I do tego tani, bo kosztuje około 6-8 zł. Wystarczy kilka sekund i mleko robi się puszyste i z apetyczną kremową pianką.

4

Kurka do gotowania jajek – sprawia, że jajka są zawsze takie, jak chcemy. Zaopatrzona jest w czujnik, który sygnalizuje, kiedy jajka są już gotowe i sama się wyłącza. Nie musimy nalewać wody do garnka i skrupulatnie mierzyć czasu, czy obserwować piasku w klepsydrze. Nie nastręcza trudności przy myciu. Jedyny minus to cena – około 150 zł za urządzenie do ugotowania kilku jaj.

5

Elektroniczny shaker – to przyrząd dla leniuchów, dla których uciążliwe mieszanie za pomocą łyżki jest nie do przyjęcia. Shaker oszczędza nasze stawy i skrupulatnie miesza oliwę, soki z owoców, zioła i przyprawy. Za podstawową wersję musimy zapłacić nieco ponad 100 zł.

6

Silikonowy pędzel – przyda się wszystkim robiącym dużo wypieków. Z jego pomocą wysmarujemy blachę do pieczenia i ciasto. Włoski nie zostają na blaszce i nie sklejają się jak w przypadku pędzli tradycyjnych. Sprawdza się przy nakładaniu polew, lukru i wszelkich kleistych mazi. Jest z pewnością wart swojej ceny (około 30-40 zł).

7

Suszarka do sałaty – skutecznie osuszy liście sałaty. Składa się z trzech części: miski, sitka i przykrywki. Za pomocą takiego urządzenia wprawiamy sałatę w ruch i jest ona po kilku minutach odwirowana. Taka suszarka zwiększa również kruchość i świeżość sałaty. W zależności od tworzywa z jakiego jest wykonana, wielkości i producenta zapłacimy za ten cud od 40 do 200 zł.

8

Stalowe mydło – neutralizator zapachów kuchennych i oczyszczacz naszych rąk. Wystarczy potrzeć nim ręce i zapach po czosnku i cebuli znika. Mydło starcza na wielokrotne mycie. Ręce po jego użyciu nie są szorstkie ani wysuszone. Stalowe mydło to koszt około 60-70 zł.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

żelazko
ekspres do kawy
toster

Komentarze (5)

* Pola wymagane

mariaawaria.1986
11.08.2016
Taki mój gadżet ułatwiający przygotowanie obiadu w wersji fit to patelnia grillowa od Gerlacha. Dostałam ja od teściowej, z początku myślałam, że to kolejne, zbędne naczynie ale szybko się przekonałam, że mięso z porządnej patelni grillowej smakuje jak z ogrodowego grilla - jest soczyste i po prostu pyszne, a na dodatek dietetyczne.
majkaku.95
04.02.2013
Ogólnie staram się iść z duchem czasu, jeżeli chodzi o gadżety kuchenne. Noże ceramiczne i silikonowe foremki do muffinek czy ciasta już przerabiałam i jestem z nich bardzo zadowolona. Elektroniczny wyciskacz do cytrusów to też całkiem fajne urządzenie. Uwielbiam również moją sokowirówkę, ale to już chyba taki standard :). Ostatnio odkryłam coś takiego jak nożyczki do cięcia przypraw i ziół: http://www.zlotewyprzedaze.pl/produkt/nozyczki-do-ciecia-przypraw-i-ziol-z-ostrzem-ze-stali-nierdzewnej/130568. Całkiem ciekawy bajer, np. do zielonej cebulki :)
arimor
25.01.2013
Fajny artykuł. Za to ja bardzo polecam silikonowe foremki- do ciast chleba i muffinek! Nie trzeba ich smarować tłuszczem, zajmują bardzo mało miejsca, bo są elastyczne i można je dowolnie zginać i miąć. W dodatku nigdy nie przypalają ciasta czy babeczek i wystarczy delikatnie wypchnąć ciasteczko od dołu, by z łatwością, w całości wysunęło się z foremki.

Świetnym rozwiązaniem jest też prosty, elektroniczny wyciskacz do soku z cytrusów. Wystarczy przekroić owoce na pół, lekko docisnąć, a wyciskasz "wywierci" do dzbanka calutki sok i miąższ, zapewniając Ci pyszną porcję witamin bez żadnych konserwatów zaledwie w minutę!
Antrax
03.12.2012
Ja mam ceramiczny nóż i naprawdę jest dużo lepszy niż zwykły. Mam też suszarkę do sałaty, chociaż to uważam za trochę niepotrzebne. Z takich przydatnych i ciekawych gadżetów mogę natomist polecić forky, widelec pieczeniowo-grillowy. Zwłaszcza dla pań, które mają problem z obracaniem potraw na grillu. Zawsze mi coś spadało do ognia/żaru. Forky dzięki swojej wygiętej końcówce nie pozwala na to żeby potrawa się zsunęła.
Karolinas
23.10.2012
o stalowym mydle nigdy nie słyszałam :) zastanowię się nad jego zakupem. Ja z kolei mogę polecić takie małe urządzonko, które w zależności od doboru odpowiedniej wkładki pomaga nam szatkować, kroić i siekać na różne sposoby :)