Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby > Jak walczyć z nadmierną potliwością?
Jak walczyć z nadmierną potliwością?

Jak walczyć z nadmierną potliwością?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.3/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Ciało ludzkie wydziela średnio 0,8 litra potu na dobę. Wiele osób jednak na skutek stresu, złego odżywiania, chorób lub uwarunkowań genetycznych ma problem z nadmiernym poceniem się. W takich sytuacjach zwykły prysznic i antyperspirant to za mało, by utrzymać higienę.
1
Gdy pocimy się nadmiernie, należy udać się do lekarza i upewnić się, czy nadmierne pocenie się nie jest jednym z objawów choroby (np. nadczynności tarczycy).
2
Źle dobrana dieta to drugi istotny czynnik. U wielu osób nadmierną potliwość wywołują pikantne potrawy. Już ograniczenie jedzenia zawierającego dużo chilli, czosnku czy cebuli może przynieś poprawę. Należy uważać również na tak dziś popularne dania kuchni tajskiej i chińskiej, gdyż w wielu restauracjach dodają do nich spore ilości sztucznych wzmacniaczy smaku i ulepszaczy, które to zaburzają nasz system przemiany materii.
3
Bez względu na porę roku pamiętajmy o usuwaniu zbędnego owłosienia, ponieważ to na włoskach pod pachami gromadzi się wydzielina gruczołów potowych powodująca przykry i nieprzyjemny zapach.
4
Prysznic dwa razy dziennie to absolutne minimum. Zwykłe żele pod prysznic często tylko usuwają brud. Warto więc sięgnąć po specjalistyczne preparaty, np. mydła antybakteryjne Protex.
Jak naturalnie leczyć miażdżycę?
Jak poprawić krążenie krwi?
Jak naturalnie wyleczyć grzybicę pochwy?
Jak leczyć chorobę Raynauda?
5
W aptece dostępnych jest wiele tzw. regulatorów wydzielania potu (np. Antidrial). Zawierają one wysokie stężenie chlorku glinu, który zmniejsza aktywność gruczołów potowych. Można je aplikować na pachy, dłonie, stopy. Użycie tych preparatów może spowodować, że będziemy czuli się bezpiecznie w sytuacjach stresowych.
6
Nieco bardziej inwazyjny sposób, który wymaga interwencji chirurgicznej to sympatektomia. Podczas tego zabiegu chirurg dokonuje nacięć w okolicy pachy i klatki piersiowej i po rozpoznaniu nerwów współczulnych odpowiedzialnych za nadmierne pocenie się, zakłada na nie klipsy tytanu. Ma to ograniczyć nadmierne wydzielanie potu. U niektórych osób występuje jednak czynnik uboczny i pot zaczyna pojawiać się w innych miejscach na ciele, niż dotychczas. Wtedy należy usunąć blokujące klipsy.
7
W walce z potem pomocny może okazać się również botoks. Lekarz wstrzykuje preparat cieniutką igłą w okolice gruczołów potowych pod pachami, na dłoniach lub stopach. Prowadzi to do blokady zakończeń nerwowych, które sterują wydzielaniem gruczołów potowych. Zabieg ten przeprowadza się w znieczuleniu miejscowym. Należy go powtarzać średnio co pół roku.
Przeczytaj teraz: Jak leczyć nadpotliwość?
 2.3/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Nadmierne pocenie się to przypadłość, którą można leczyć. Nie wymaga to stosowania farmaceutyków, wystarczą sprawdzone...
Domowe sposoby na nadmierne pocenie
Nadmierne pocenie się to przypadłość, którą można...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt