rozwód a dziecko

Jak pogodzić dziecko z rozwodem rodziców?
muszka - specjalista Tipy.pl

Rozwód rodziców jest wielkim przeżyciem dla dziecka. Nie rozumie ono, dlaczego rodzice odchodzą od siebie i co tak naprawdę się stało. Poza tym maluch sam nie wie, jak teraz potoczą się losy całej rodziny. Jest to bardzo trudna sytuacja. Jeśli nie wiesz jak pogodzić dziecko z rozwodem - ten artykuł jest dla Ciebie!
1
Nie przedstawiaj dzieciom swojego współmałżonka w złym świetle. To, że się rozwodzicie to nie znaczy że masz buntować swoje dziecko przeciwko byłemu mężowi. Wręcz Twoim obowiązkiem jest to, aby relacje dzieci z ojcem były poprawne. Zupełnie niepotrzebna byłaby zła atmosfera w rodzinie. To, że nie będziesz już blisko ze swoim mężem to nie zmienia faktu, że jest ojcem Twoich dzieci. Dziecko potrzebuje nie tylko matki, ale i ojca. Nie zabieraj więc dziecku szczęśliwego dzieciństwa.
2
Jeśli wasz rozwód jest burzliwy i często się kłócicie, to zadbaj o to aby dzieci nie słyszały waszych kłótni. Dziecko nie powinno chłonąć złej atmosfery, która panuje między wami. Szczególnie kiedy podczas kłótni padają ostre słowa, starajcie się, aby dzieci niczego nie słyszały.
3
Wytłumacz dziecku dlaczego rozwodzisz się z mężem. Przyczyn może być wiele (zdrada, okłamywanie itd.). Nie musisz jednak mówić dziecku, że mąż Cie zdradził. Staraj się wytłumaczyć to bardziej delikatnie. Powiedz, że nie dogadujesz się już z nim i że ciągle się kłócicie, przez co doszliście do wniosku, że będzie lepiej jeśli się rozwiedziecie. Staraj się mówić o tym spokojnie, ponieważ dziecko łatwo rozpoznaje negatywne emocje. Maluch powinien być uchroniony najdłużej jak tylko się da od nerwów związanych z rozwodem rodziców.
4
Warto wspomnieć też dziecku, że mimo tego iż się rozwodzicie, to maluch nie straci kontaktu z żadnym z rodziców. To, że przestaliście się dogadywać to wcale nie znaczy, że dziecko nie będzie się widywać z drugim rodzicem - a dziecko może się bać tego najbardziej. Od razu powinnaś je uświadomić, że taka sytuacja na pewno nie będzie miała miejsca, i że tatuś będzie odwiedzał dziecko regularnie. Co prawda pewnie będzie miał wyznaczone dni odwiedzin, lecz na pewno będą się widywać.
5
Co najważniejsze zapewnij dziecko, że rozwód nie wpływa na uczucia do dziecka - nadal kochacie je równie mocno niż przed rozwodem. Dziecko w tej trudnej sytuacji potrzebuje dużo uczucia - jest to bardzo ważne, aby dobrze zniosło tę trudną sytuację. Więc przytulaj je często i dużo rozmawiaj. Dziecko powinno czuć rodzicielską miłość bez względu na wszystko.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane