klawiatura komputerowa

Jak czyścić klawiaturę?
muszka - specjalista Tipy.pl

Komputer, który jest użytkowany codziennie, jest narażony na wiele zanieczyszczeń. Szczególnie podatnym miejscem na brud jest klawiatura komputerowa. Łatwo „zbiera” ona drobinki zanieczyszczeń, które potem trudno jest usunąć. Na szczęście istnieje kilka sposobów aby nadać jej czystość bez uszkodzenia delikatnych części wewnątrz. Czytając ten artykuł dowiesz się jak wyczyścić klawiaturę komputerową.
1
Na początku musisz odłączyć klawiaturę od komputera. Podłączona klawiatura nie dawałaby swobody ruchów, co utrudniałoby całą pracę. Najlepiej odłączyć klawiaturę, kiedy komputer jest wyłączony. Następnie wyjmij wszystkie klawisze. Możesz to zrobić podważając je delikatnie nożykiem lub końcem łyżki. Nie rób jednak niczego na siłę. Tą czynność powinno się wykonywać delikatnie. Wyjmując poszczególne klawisze pamiętaj, aby ułożyć je potem w ten sam sposób. Warto przy wyjmowaniu układać klawisze na stole w tej samej kolejności. To zapobiegnie wszelkim pomyłkom podczas ponownego wkładania.
2
Następnie przygotuj delikatną szmatkę, płyn do mycia okien oraz suchą ścierkę. Każdy klawisz należy czyścić oddzielnie za pomocą zwilżonej szmatki płynem do mycia okien (inne środki, np. płyn do mycia naczyń albo detergenty mogłyby uszkodzić delikatne części komputerowe). Płyn do mycia okien nie powinien jednak się pienić - najlepiej pryskać na zasadzie „mgiełki”. Każdy klawisz wyczyść z każdej strony. Pamiętaj jednak aby nie trzeć zbyt mocno klawisza w miejscu nadruku litery, ponieważ łatwo ją zetrzeć.
3
Gdy zakończysz już czyszczenie klawiszy, czas na oczyszczenie pozostałej części klawiatury. Tę część najłatwiej i najbezpieczniej czyścić za pomocą pędzelka. Pędzelek powinien być suchy. Przechyl pionowo klawiaturę (z wyjętymi klawiszami) i przecieraj dokładnie suchym pędzelkiem, aby usunąć wszelki kurz i drobinki jedzenia. Jeśli jednak na tej części znajdują się tłuste zanieczyszczenia, można użyć płynu do mycia okien- w tym przypadku najlepszy byłby płyn z dodatkiem alkoholu, który pomoże nam pozbyć się zabrudzeń i dodatkowo odkazi z bakterii gromadzących się między częściami. Nie pryskaj jednak bezpośrednio na klawiaturę. Pryśnij około 50 cm od klawiatury delikatną mgiełką. Następnie przetrzyj dokładnie szmatką. Gdy zabrudzenia są trwałe, nie warto korzystać ze sprężonego powietrza, ponieważ nie dałoby to dobrego efektu. Sprężone powietrze jest dobre do czyszczenia części wewnątrz jednostki centralnej komputera.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane